פנסיה סוציאלית מגרמניה

פנסיה סוציאלית מגרמניה

לא כולם מודעים לכך, אך ניצולי שואה רבים זכאים לקבל פנסיה סוציאלית מגרמניה, בעקבות תקופת העבודה שלהם בגטו.

אומנם כולם יודעים כי ניצולי שואה זכאים לקבל כספי פיצויים מגרמניה, בעקבות הסבל הרב שנגרם להם בתקופת השואה, אך רק מעטים מודעים לקצבת הזקנה, המועברת על ידי הביטוח הלאומי הגרמני.

יש לזכור כי רוב ניצולי השואה הינם אנשים מבוגרים ועריריים, שלרוב אינם מודעים לזכויות המגיעות להם. לכן חשוב לפנות למשרדו של עורך דין מקצועי ומנוסה, המתמחה בתחום.

אנו במשרד עורכי דין סיבר ווייצקר נשמח לסייע לכם לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם. אנו מתמחים בהגשת בקשה לקבלת פנסיה סוציאלית מגרמניה ואנו יודעים כיצד לזרז את התהליך ולהבטיח לכם את הקצבה הגבוהה ביותר.

מהי המשמעות של פנסיה סוציאלית מגרמניה?

החל משנת 1975 גרמניה מחויבת לשלם לעובדי הגטאות פנסיה סוציאלית, עבור תקופת העבודה שלהם בגטו.

מדובר על קצבה המשולמת על ידי הביטוח הלאומי הגרמני, והיא אינה קשורה כלל לכספי הפיצויים, המגיעים לניצולי השואה.

ההסכם שנחתם בשנת 1975 בין מדינת ישראל לבין גרמניה, מאפשר לניצולי השואה להגיש בקשה לביטוח הלאומי הגרמני, במטרה לקבל קצבת זקנה, המגיעה להם לפי חוק.

מעבר לכך, ההסכם קובע כי במידה וניצול השואה נפטר, היורשים שלו יכולים להגיש בשמו את הבקשה ולקבל את הקצבה בצורה רטרואקטיבית.

משמעות ההסכם היא שעבודה מרצון שנעשתה בגטו שוות ערך לכל עבודה אחרת, לכן אין שום סיבה שעובדי הגטאות לא יקבלו את הפנסיה הסוציאלית המגיעה להם.

פנסיה סוציאלית מגרמניה

פנסיה מגרמניה לניצולי שואה – מה חשוב לדעת?

פנסיה סוציאלית מגרמניה הינה למעשה קצבה חודשית, המשולמת כל חודש לניצולי השואה, שעבדו בגטו בתקופת השואה.

במידת וניצול השואה נפטר, בן או בת זוגו או לחילופין, הצאצאים שלו, זכאים להגיש בשמו את הבקשה ולקבל את מלוא סכום הקצבה באופן רטרואקטיבי.

כדאי לציין כי הקצבה כוללת נקודות גימלה נוספות, בגין גידול ילדים, רפידה, לימודים ועוד. מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום, על מנת לקבל את גובה הקצבה המקסימלי המגיע לכם.

כדאי לציין כי רבים מהניצולים הגישו בעבר בקשה אך נדחו על ידי הביטוח הלאומי הגרמני. אך היום, בעקבות שינויים בחקיקה, ניתן להגיש מחדש את הבקשה ולערער על סכום הקצבה שנקבע ב- פנסיה סוציאלית מגרמניה.

חשוב להדגיש כי על מנת לקבל פנסיה סוציאלית מגרמניה ואת הקצבה, יש צורך לעמוד במספר תנאים: העבודה נעשתה ברצון ולא בכפייה, הגטו היה שייך לשליטת או השפעת גרמניה הנאצית והניצול קיבל תמורה מסוימת עבור העבודה, כגון: מזון, מכסה, בגדים וכדומה.

אנו במשרד עורכי דין סיבר ווייצקר נשמח להגיש בשמכם את הבקשה לקבלת פנסיה סוציאלית מגרמניה, על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלת הקצבה המקסימלית ביותר.

אנו מתמחים בתחום ומכירים היטב את כל דקויות החוק. למידע נוסף על פנסיה מגרמניה לניצולי שואה, צרו קשר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *