גטו פתוח וגטו סגור

גטו פתוח וגטו סגור

בשנים האחרונות ניתן לשמוע על יותר ויותר ניצולי שואה, הסובלים מעוני, בדידות וצער. לא פעם מדובר על ניצולים בודדים ועריריים, שאין להם משפחה או אנשים קרובים, שיכולים לסייע להם.

כתוצאה מכך, רבים מהם כלל אינם מכירים את הזכויות שלהם ומתקשים לשרוד בחיי היומיום. במצבים מסוג זה חשוב לפנות למשרדו של עו"ד מקצועי ומנוסה שמתמחה בתחום, במטרה להבטיח לכל ניצול שואה את מלוא הזכויות המגיעות לו. 

אנו במשרד עורכי דין סיבר ווייצקר נשמח לסייע ולייעץ לכל ניצול שואה או ליורשים שלו, במטרה להבטיח מיצוי מלא של הזכויות המגיעות לו לפי חוק. קראו בהרחבה על פיצוי לדור שני של ניצולי שואה!

אנו מתמחים בהגשת בקשה לביטוח הלאומי הגרמני, במטרה לקבל פנסיה סוציאלית המגיעה לעובדי הגטאות.

נשמח לסייע ולייעץ לכם בנושא, מאחר ואנו מכירים את כל דקויות החוק ויודעים כיצד לזרז תהליכים ולהגיש ערעורים והתנגדויות, על מנת לאפשר לניצולי השואה ליהנות מהקצבה הגבוהה ביותר המגיעה להם.

גטו פתוח וגטו סגור – דקויות שכדאי להכיר

כולנו יודעים כי בתקופת השואה נוצרו גטאות רבים בכל רחבי אירופה, כאשר לרוב מדובר על שכונה יהודית שהוסבה לגטו.

הגטו יכול היה להיות פתוח או סגור, כלומר גטו בעל אבטחה מקסימלית, או לחילופין, גטו פתוח שניתן לצאת ממנו לעבודה ולחזור.

הגטו הסגור מוכר יותר מספרי ההיסטוריה, מאחר והוא היה מוקף חומה או גדר ונשמר על הנאצים בהקפדה יתרה. תושבי הגטו לא היו רשאים לצאת ממנו והם למעשה העבירו את כל זמנם בתוך הגטו.

לעומת זאת, הגטו הפתוח הכיל שמירה פחות קפדנית, אומנם הוא היה מוקף בחומה, אך תושביו הורשו לצאת ממנו לצורך עבודה, בהצגת תעודות ואישורים מתאימים.  הגטו הפתוח אפשר לתושביו יותר חופש, הם יכלו לנוע בתחומי הגטו ללא הגבלה.

לא פעם לאורך ההיסטוריה הגטאות הפתוחים הוסבו בהמשך לגטאות סגורים, או שלחילופין, תושביו הועברו לגטאות סגורים בזמן שהוא עצמו נסגר.

גטו פתוח או גטו סגור

גטו סגור וגטו פתוח – מה אומר החוק?

בשנת 1975 נחתם הסכם בין מדינת ישראל לבין גרמניה, שקבע כי עבודה שנעשתה בגטאות הפתוחים בתקופת השואה, שוות ערך לכל עבודה אחרת. 

לכן עובדי הגטאות זכאים לקבל פנסיה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני. אך כמובן שלצורך קבלת הקצבה, יש צורך לעמוד בתנאים מסוימים. הקצבה מתאימה אך ורק לניצולי שואה שעבדו באחד הגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית.

נכון להיום הרשימה מתעדכנת באופן שוטף, ולכן בקשות שהוגשו בעבר ונדחו, יכולות להיבחן מחדש. כמו כן, יש צורך להוכיח כי מדובר על עבודה מרצון, כמו למשל עבודה במפעלים, ניקיונות, מטבחים וכדומה.

בנוסף, הניצולים צריכים להוכיח כי הם קיבלו תמורה עבור העבודה, כולל תמורה סמלית כגון מזון, מכסה וכדומה. 

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע לכם בהגשת בקשה לקבלת פנסיה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *