פנסיה סוציאלית מרומניה בגין עבודות בגטו

פנסיה סוציאלית מרומניה בגין עבודות בגטו

מגעים בין ממשלת גרמניה ובין המשרד לשוויון חברתי הובילו להכרתה של גרמניה בגטאות נוספים ברומניה, כך שניצולי שואה ששהו בגטאות שהוכרו על ידי ממשלת גרמניה זכאים לזכויות שונות. מעבר לכך, גם היורשים או אלמן/נה של ניצולי השואה עשויים להיות זכאים לזכויות אלו. 

במאמר זה נתמקד בפנסיה סוציאלית לה עשויים להיות זכאים ניצולי שואה, אלמן או אלמנה של ניצולי שואה או יורשים של ניצולי שואה שהוחזקו בגטאות שנמצאו בשטח ההשפעה של המשטר הנאצי או בשטח הכיבוש של המשטר הנאצי ועבדו שלא תחת כפייה. 

התנאים לקבלת פנסיה סוציאלית מגרמניה

כפי שצוין – ניצולי שואה, אלמן או אלמנה של ניצולי שואה או יורשים של ניצולי שואה שהחוזקו בגטאות שנמצאו בשטח ההשפעה של המשטר הנאצי או בשטח הכיבוש של המשטר הנאצי ועבדו שלא תחת כפייה, עשויים להיות זכאים לקבלת פנסיה לעובדי גטו.

הזכאות לקצבה חלה מהחודש הראשון של גיל 65 מהתאריך: 1.7.97, כאשר המועד שנקבע הוא המאוחר מבין שניהם.

ניצול שואה עשוי להחזיק בזכאות לקבלת פנסיה לעובדי גטו במידה שהוא עונה על כל התנאים הבאים:

  1. הניצול מקבל מממשלת גרמניה קצבה או שועידת התביעות או משרד האוצר הישראלי הכירו בו כנרדף. לחלופין – הניצול קיבל מגרמניה פיצוי חד פעמי בשל רדיפות הנאצים.
  2. הניצול הוחזק בכפייה בגטו שנמצא בשטח ההשפעה של המשטר הנאצי (אין חובה שהשטח סופח או נכבש על ידי גרמניה הנאצית).
  3. הניצול עבד בגטו שלא בכפייה. עבודות הנחשבות לעבודות שלא נעשו בכפייה הינן: טיפול בקשישים וילדים, העברת חבילות, עבודה במפעל, עבודות אדמיניסטרציה, עבודות ניקיון, עבודות מטבח ועבודות נוספות.
  4. העובד קיבל תמורה בגין העבודה שהוא ביצע – התמורה עשויה להיות למשל: קבלת מזון, גם אם הוא הועבר ליודנראט. כמו כן, עשויה התמורה להיות תמורה סמלית.

חלק מניצולי השואה אשר עומדים בכל התנאים המצטברים וזכאים לקבלת הפנסיה הסוציאלית אך לא הגישו בקשה, יכולים להגישה בהתאם להנחיות, כאשר במסגרתן, יש להתייחס בעת מילוי הפרטים לשהות בגטו ולבסס את הבקשה על העבודה שבוצעה.

במידה שניצולי השואה הגישו בקשה ומתקיים הליך משפטי בנושא או שהתביעה נדחתה והם מעוניינים לבחון את זכאותם, הם מתבקשים להגיש את הבקשה לצורך עיון מחודש. 

אם אתם סבורים כי אתם זכאים לפנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודה בגטאות ברומניה, אתם מוזמנים לפנות אל משרדינו – משרד עו"ד סיבר ווייצקר ואנו נבחן את זכאותכם ונסייע לכם בכל הדרוש.

ניתן לפנות אלינו באמצעות הטלפון או על ידי שליחת מייל.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *