מה הן הזכויות לאלמנים של ניצולי שואה?

מה הן הזכויות לאלמנים של ניצולי שואה?

45 שנים חלפו מאז שנכנס לתוקף הסכם הביטוח הסוציאלי לפיצויים לניצולי שואה. הסכם זה, שנחתם בין ישראל וגרמניה, קבע כי בקשה לקצבה לביטוח הלאומי בישראל זהה להגשת בקשה לקצבה לביטוח הסוציאלי בגרמניה וכי יורשיו של ניצול שואה רשאים להגיש תביעה לקבלת גמלה לאחר פטירתו.

לאחר דיונים ומאבקים נוספים בנושא הפיצויים לניצולי השואה ולזכויות ניצולי השואה, הכיר הביטוח הלאומי בגרמניה בעבודה בגטאות כעבודה לכל דבר, כך שניצולי שואה שעבדו בגטו מיוזמתם האישית או מטעם היודנראט בתקופת השואה זכאים לקבלת נקודות גמלה שמאפשרות להם לקבל פיצויים שניתנים כקצבה.

הקצבה משולמת לזכאים באופן רטרואקטיבי מהתאריך הרלוונטי (לא לפני התאריך – 1.7.1997) ובאופן חודשי מהמועד שבו הוגשה התביעה לקבלת הקצבה עד פטירתו של הניצול. לגמלה מצטרפות נקודות נוספות בגין גורמים שונים. 

החוק החדש בנוגע לפיצויים מגרמניה מאפשר לניצולי שואה, בני זוגם והיורשים הנוספים שלהם להגיש בקשה לקצבה בגין עבודה בגטו. משמע שזכויות לאלמנים של ניצולי שואה הורחבו.

כמו כן, ישנה אפשרות להגיש בקשה לעריכת בדיקה חוזרת של בקשה שנדחתה. החוק החדש קובע שייתכן שקצבאות קיימות יוגדלו ושתביעות שנדחו בעבר יתקבלו, מכאן ניתן להבין שאלמנים של ניצולי שואה יוכלו, בתנאים מסוימים לקבל את הקצבה שמגיעה לבני זוגם.

יש לציין שניצולי שואה רבים שעבדו בגטאות והגישו בקשה לקבלת קצבה לא קיבלו את הפיצויים שמגיעים להם, בחלק מהמקרים הבקשה נדחתה בשל סיבות שאינן מוצדקות. חלקם כלל לא הגישו תביעה לפיצויים בגרמניה.

זכויות של אלמני ניצולי שואה

עבודה בגטאות – מהם תנאי הזכאות לתביעת גמלה מהביטוח הלאומי בגרמניה?

אם נרכז את תנאי הזכאות לתביעת גמלה מהביטוח הלאומי בגרמניה, נוכל לציין כי הזכאים להגשת התביעה הם: ניצולי שואה ששהו בגטאות בהם מכירות הרשויות הגרמניות, ניצולי שואה שעבדו בגטאות, יורשי ניצולי השואה – במידה שאחד מבני הזוג נפטר לאחר התאריך: 26.6.2002 וניצולי שואה שהגישו בקשה לקבלת גמלה מהביטוח הלאומי הישראלי אחרי חודש אפריל, שנת 1975.

לגבי זכויות לאלמנים של ניצולי שואה, יש להדגיש שהתשלום בין היורשים מתחלק בהתאם לחוק הירושה – כך שהיורשים הם: בני הזוג, ההורים, הצאצאים וקרובי משפחה אחרים.

התשלום ניתן לפי סדר הירושה, כך שהיורש שנמצא בראש סדרת היורשים הוא בן הזוג של המוריש.

קראו גם על פיצויים מגרמניה לדור שני

משרד עו"ד סיבר ווייצקר – למימוש זכויות של אלמני ניצולי שואה ויורשים נוספים

במידה שאתם אלמנים של ניצולי שואה, חשוב שתכירו את זכויותיכם. אנו – משרד עו"ד סיבר ווייצקר, מתמחים בהגשת תביעות לביטוח הלאומי הגרמני עבור עובדי גטאות ויורשיהם. 

במסגרת שירותינו אנו מגישים את התביעות, מזרזים הליכים וקבלות אישורים, מגישים ערעורים לצורך הגדלת סכומי הקצבאות ומגישים בקשות מחודשות עבור תובעים שנדחו בעבר.

יש לכם שאלות נוספות בנוגע לזכויות לאלמנים של ניצולי שואה? אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נבדוק האם אתם זכאים לקבלת הפיצויים. במידה שאתם זכאים לקבלתם, נבצע את הפעולות הנחוצות כדי שזכויותיכם יתממשו. ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות הטלפון או על ידי שליחת מייל.

עוד יכול לעניין אתכם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *