זכויות דור שני לניצולי שואה - מהם תנאי הזכאות

האם יורשים של ניצולי שואה זכאים לקבלת פנסיה סוציאלית מגרמניה?

רבים מניצולי השואה החיים בינינו זכאים לקבל פנסיה סוציאלית מגרמניה. אומנם רוב ניצולי השואה מקבלים קצבאות ומענקים שונים, אך לא כולם מודעים לפנסיה מגרמניה ליורשי ניצולי שואה המגיעה להם ממשלת גרמניה.

מדובר למעשה על קצבת זקנה סוציאלית, המגיעה לכל ניצול שואה שעבד באחד הגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית.

ממשלת גרמניה מחזיקה ברשימה מעודכנת של כל הגטאות שהיא מכירה בהם באופן רשמי, לכן חשוב לוודא כי הגטו שלכם אכן מוזכר ברשימה. בשנים האחרונות נוספו גטאות נוספים ברומניה ובולגריה, דבר שמגדיל את אחוזי הזכאות. אך רבים מהניצולים עוזבים את העולם מבלי ליהנות מהזכויות שלהם, לכן זכויות אלו עוברות ליורשים שלהם.

מה כדאי לדעת לגבי פנסיה סוציאלית מגרמניה והיכולת לקבל אותה באופן רטרואקטיבי?

ניצולי שואה רבים מעבירים את כל החיים שלהם, מבלי לדעת כי הם זכאים לקבל קצבת זקנה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני. כתוצאה מכך, רבים עוזבים את העולם, מבלי ליהנות ממלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק. לכן רק הגיוני כי היורשים של ניצולי השואה זכאים לקבל את הפנסיה הסוציאלית שלהם באופן רטרואקטיבי.

חשוב להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין שמתמחה בתחום, במטרה להבטיח לעצמכם התנהלות יעילה ומהירה יותר מול הביטוח הלאומי הגרמני.

עורך דין שמכיר את התחום לעומק יידע בדיוק כיצד להתמודד נכון עם כל הבירוקרטיה וכיצד לזרז את התהליך.

כמו כן, הוא יבדוק כי אתם עומדים בכל הקריטריונים המתאימים ויסייע לכם במילוי הטפסים ובצירוף המסמכים והאישורים הנדרשים לצורך קבלת קצבת הפנסיה הסוציאלית.

האם יורשים של ניצולי שואה זכאים לקבלת פנסיה סוציאלית מגרמניה?

פנסיה סוציאלית מגרמניה – הזכויות של היורשים

הצאצאים או האלמנים של ניצולי השואה יכולים להגיש בשמם את התביעה לביטוח הלאומי הגרמני, על מנת לקבל את הפנסיה הסוציאלית שהם מעולם לא קיבלו בימי חייהם.

כמובן שהדבר נכון רק עבור עובדי הגטאות, שעבדו באחד הגטאות שמוכרים על ידי ממשלת גרמניה. מדובר על עבודה מרצון שניתן עבורה תמורה מסוימת, כולל תוספת מזון, בגדים חמים, מכסה וכדומה.

לרוב מדובר על עבודה בפינוי שלג, ניקיונות, טיפולים בזקנים וילדים וכמובן עבודה במטבחים ובמפעלים השונים. חשוב לציין כי היורשים זכאים לקבל את הפנסיה הסוציאלית של ניצול השואה בתנאי שהוא מעולם לא הספיק להגיש תביעה לביטוח הלאומי הגרמני.

חשוב לציין כי קבלת הקצבה אינה תלויה בקצבאות אחרות שניצול השואה קיבל, לכן גם אם הוא קיבל מענקים, פיצויים וכדומה, הדבר אינו שולל את קבלת הפנסיה הסוציאלית.

עם זאת, קבלת הקצבה באופן רטרואקטיבי, מותנית בכך שניצול השואה נפטר אחרי התאריך 27.6.2002 ואילו גובה הקצבה מחושב החל מתאריך 1.7.1997 ועד ליום מותו של הניצול.

יש לכם שאלות נוספות בנוגע לפנסיה מגרמניה ליורשי ניצולי שואה? אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע ליורשים של ניצולי שואה לבדוק את הזכאות שלהם לקבלת פנסיה סוציאלית וכמובן לסייע בהתמודדות מול הביטוח הלאומי הגרמני. צרו קשר!

עוד יכול לעניין אתכם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *