זכויות יורשים לניצולי שואה

דור שלישי לניצולי שואה – האם יש זכויות שמגיעות לכם?

היום ניתן למצוא בארץ מספר מצומצם יחסית של ניצולי שואה. מדובר על אנשים מבוגרים, שלא פעם עוזבים את העולם, מבלי לממש את מלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק.

מי זכאי לקבל קצבת פנסיה סוציאלית?

כדאי לדעת למשל, כי רבים מניצולי השואה שעבדו באחד הגטאות המוכרים על ידי ממשלת גרמניה, זכאים לקבל קצבת פנסיה סוציאלית, עבור העבודה שהם ביצעו בתקופת השואה.

בהתאם להסכם שנחתם בין ממשלת ישראל לממשלת גרמניה אי שם בשנות ה- 70, הוסכם כי עבודה מרצון שבוצעה באחד הגטאות שמאושרים על ידי הממשלה הגרמנית, אינה שונה משום עבודה אחרת.

לכן הניצולים זכאים לקבל פנסיה סוציאלית מגרמניה, עד ליום מותם.

חשוב לדעת כי במידה והניצולים נפטרים לפני שהם הספיקו להגיש תביעה לקבלת הפנסיה הסוציאלית, ייתכן כי היורשים שלהם יהיו זכאים לקבל בשמם את דמי הקצבה באופן רטרואקטיבי בתור תשלום חד פעמי.

דור שלישי לניצולי שואה – מה חשוב לדעת לגבי הזכויות שלהם?

דור שלישי לניצולי שואה אומנם לא חוו את ההשפעה של טראומת השואה כמו דור הניצולים או הילדים שלהם, אך אין ספק כי טראומת השואה עוברת בין הדורות.

ממשלת גרמניה לקחה על עצמה את האחריות לשלם את קצבת הפנסיה הסוציאלית לעובדי הגטאות, מאחר ואין שום סיבה שהעבודה של הניצולים בגטאות בתקופת השואה לא תהיה זהה לכל עבודה אחרת.

לכן במידה ועובדי הגטאות כבר עזבו את העולם, אך מעולם לא הספיקו להגיש תביעה לביטוח הלאומי הגרמני, היורשים שלהם זכאים להגיש בשמם את התביעה.

אומנם יש לוודא כי הניצולים עמדו בתנאים הנדרשים לתשלום הפנסיה הסוציאלית, אך במידה וכן, ייתכן כי התשלום יועבר באופן רטרואקטיבי ליורשים שלהם.

מדובר על תשלום חד פעמי, המחושב מתאריך הזכאות הראשון ועד למועד הפטירה של ניצול השואה.

התשלום ניתן במקרים בהם ניצול השואה נפטר לאחר ה- 27.6.02. מומלץ להיעזר בשירותיו של משרד עו"ד שמתמחה בתחום, על מנת לוודא את העמידה שלכם בקריטריונים הנדרשים ולייעל את התהליך.

דור שלישי לניצולי שואה - האם יש זכויות שמגיעות לכם?

דור שלישי לניצולי שואה – ניואנסים שחשוב להכיר

אומנם החוק אינו מתייחס רשמית לדור השלישי לניצולי השואה, אך ייתכן כי תוכלו לכם לקבל את הפנסיה הסוציאלית של ניצול השואה, במידה ואתם היורשים שלו ועומדים בתנאים הנדרשים.

לכן חשוב להיעזר בעו"ד מהתחום, שיוכל לבדוק עבורכם את העמידה בתנאים ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם כל הבירוקרטיה הנדרשת. חשוב לציין כי הפנסיה הסוציאלית מגיעה רק לניצולי שואה שעבדו באחד הגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית.

העבודה התבצעה כנגד תשלום מסוים, כולל תוספת מזון או בגדים. לרוב מדובר על עבודות במפעלים, במטבחים, בניקיון ובטיפול בזקנים וילדים. 

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לספק לכם מידע חיוני לגבי הזכויות של דור שלישי לניצולי שואה ולהגיש בשמכם תביעה לביטוח הלאומי הגרמני. צרו קשר!

קראו גם על: פנסיה מגרמניה ליורשי ניצולי שואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *