מענק חד פעמי לניצולי שואה - כל המידע בנושא

דברים שחשוב לדעת על ביטוח סוציאלי מגרמניה

רבים מניצולי השואה בארץ אינם מודעים לזכויות שלהם. למרות שקיימות לא מעט עמותות שמתמחות בתחום, רבים מהניצולים אינם מצליחים לממש את מלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק.

כדאי לדעת למשל, כי ניצולי שואה שעבדו בתקופת השואה באחד הגטאות שמוכרים על ידי ממשלת גרמניה, עשויים להיות זכאים לקבלת ביטוח סוציאלי מגרמניה.

מדובר למעשה על פנסיה סוציאלית המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי הגרמני. מומלץ להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין שמתמחה בתחום, על מנת להבין את כל הניואנסים השונים ולוודא כי אתם עומדים בקריטריונים הנדרשים.

עורך דין מהתחום יוכל לסייע לכם בתהליך תביעת הביטוח הלאומי הגרמני, במטרה להבטיח לכם את קצבת הזקנה הסוציאלית הגבוהה ביותר.

ביטוח סוציאלי מגרמניה – כל הניואנסים שלא כולם מכירים

רבים מניצולי השואה בארץ חיים בצמצום וברמת חיים נמוכה, מאחר והם אינם מודעים לכל הקצבאות המגיעות להם.

כדאי לדעת כי ממשלת גרמניה חתמה בשנות ה- 70 על הסכם עם ממשלת ישראל, שקבע כי כל עבודה שהתנהלה באחד הגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית אינה שונה מכל עבודה אחרת.

לכן עובדי הגטאות זכאים לקבל קצבת זקנה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני, בדיוק כמו כל אזרח גרמני אחר.

חשוב לציין כי ממשלת גרמניה עדכנה לפני מספר שנים את רשימת הגטאות המאושרים על ידה, לכן רבים מהניצולים שלא היו זכאים בעבר, עשויים לקבל היום את קצבת הזקנה הסוציאלית וליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר. 

ביטוח סוציאלי גרמניה

ביטוח סוציאלי מגרמניה – מי זכאי לכך?

כל ניצול שואה שעבד בתקופת השואה בעבודות במפעלים השונים, במטבחים, בניקיונות, בפינוי שלג או בטיפול בחולים וזקנים, עשוי להיות זכאי לקבלת קצבת הזקנה הסוציאלית.

חשוב להדגיש כי מדובר על עבודה מרצון, לעומת עבודה בכפייה. לכן הניצול חייב להוכיח כי הוא קיבל תמורה מסוימת עבור העבודה, כולל תוספת מזון, בגדים חמים או מכסה.

כדאי לדעת כי במידה וניצול השואה כבר נפטר, היורשים שלו עשויים לקבל בשמו את קצבת הזקנה באופן רטרואקטיבי. במידה והניצול לא הגיש מעולם תביעה לביטוח הלאומי הגרמני והוא עומד בכל הקריטריונים הנדרשים, הילדים שלו או בן/בת הזוג זכאים לקבל בשמו את התשלום.

עורך דין שמתמחה בתחום יוכל לבדוק עבורכם את כל הדקויות ולהגיש עבורכם את כל הטפסים והאישורים הנדרשים לזירוז התהליך.

זוהי הדרך היעילה ביותר להתמודד מול הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי הגרמני וכמובן להבטיח לעצמכם את מימוש מלוא הזכויות המגיעות לכם.

כמו כן, עורך הדין יוכל לסייע לכם להגיש ערעור במידת הצורך, או בקשה חדשה במידה והבקשה הקודמת סורבה אך כתוצאה מעדכון רשימת הגטאות המאושרים ע"י ממשלת גרמניה, אתם זכאים להגיש בקשה חדשה.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע לכם לקבל ביטוח סוציאלי מגרמניה, לזרז את התהליך ולהגדיל את סכום הקצבה למקסימום האפשרי. למידע נוסף, צרו קשר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *