פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודות בגטו

איך תדעו אם גם אתם זכאים לפיצויים מגרמניה?

רבים מניצולי השואה בארץ אינם מודעים למלוא הזכויות המגיעות להם, מאחר ומדובר על אנשים מבוגרים שלא תמיד טורחים להתעדכן בתחום.

אך חשוב לדעת כי מעבר לקצבאות ולמענקים המוכרים והמפורסמים, רבים מהניצולים זכאים לקבל קצבת זקנה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני. מדובר על תשלום חודשי שמגיע לכל ניצול שואה שעבד בתקופת השואה באחד הגטאות שהיה תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית.

כדאי לדעת כי רבים מהניצולים הגישו בעבר תביעות לביטוח הלאומי הגרמני, אך נענו בשלילה.

לפני מספר שנים חל עדכון ברשימת הגטאות המאושרים על ידי ממשלת גרמניה, לכן מומלץ לנסות להגיש תביעה חדשה, במטרה למצות את מלוא הזכויות המגיעות לכם לפי חוק.

תביעת הביטוח הלאומי הגרמני – מה כדאי לדעת?

בהתאם להסכם שנחתם בין ממשלת ישראל לבין ממשלת גרמניה אי שם בשנות ה-70, הוחלט כי כל סוג של עבודה שהתבצעה באחד הגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית, אינה שונה מכל עבודה אחרת. לכן עובדי הגטאות שעבדו מרצון באחד הגטאות שמאושרים על ידי ממשלת גרמניה זכאים לקבלת קצבת זקנה סוציאלית, בדיוק כמו כל עובד אחר.

חשוב כמובן לוודא כי אתם עומדים בכל הקריטריונים המתאימים, דבר שניתן לעשות בקלות באמצעות משרד עורכי דין שמתמחה בתחום.

עורך דין שמכיר את כל הניואנסים השונים יסייע לכם לבחון מהן הזכויות שלכם וכמובן לממש אותם בצורה היסודית ביותר.

זוהי הדרך היעילה ביותר להתמודד מול הביטוח הלאומי הגרמני, מאחר ועורך הדין יצליח לזרז את התהליך ואף להגדיל את סכום הקצבה המגיע לכם.

איך תדעו אם גם אתם זכאים לפיצויים מגרמניה?

קצבת זקנה סוציאלית – מי עומד בקריטריונים הנדרשים?

כל ניצול שואה שעבד מרצון באחד הגטאות שמאושרים על ידי ממשלת גרמניה עשוי להיות זכאי לקבלת זקנה סוציאלית, שיכולה לשפר משמעותית את איכות החיים שלו.

יש להוכיח כי העבודה נעשתה מרצון ולא מכפייה, על ידי הצגת תמורה מסוימת שניתנה עבור העבודה, כולל תוספת מזון, בגדים חמים וכדומה.

ברוב המקרים מדובר על עבודות ניקיון, עבודות במטבחים, עבודות במפעלים, עבודות בטיפול בזקנים או ילדים ופינוי שלג.

חשוב לציין כי ניצולי שואה שעבדו בעבר בגטאות שונים ברומניה ובולגריה לא היו זכאים לקבלת הקצבה, אך בעקבות שינויים שנערכו בשנים האחרונות, הזכאות ניתנת היום גם לעובדי גטאות מאזורים אלו. לכן חשוב להגיש בקשה חדשה או לערער על תשובה שלילית, באמצעות עורך דין שמתמחה בתחום. 

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע לכם לתבוע את הביטוח הלאומי הגרמני, במטרה לקבל את קצבת הזקנה הסוציאלית המגיעה לעובדי הגטאות. אנו מכירים את התחום לעומק ויודעים כיצד להתמודד מול הבירוקרטיה הגרמנית, במטרה לזרז את התהליך ולמקסם את גובה הקצבה המגיעה לכם. אנו נסייע לכם למלא את הטפסים השונים ולצרף את האישורים הרלוונטיים וכמובן נבדוק את העמידה שלכם בקריטריונים הנדרשים. צרו קשר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *