ביטוח סוציאלי מגרמניה

מהו ביטוח סוציאלי מגרמניה ואיך מקבלים אותו?

ניצולי שואה רבים זכאים לקבל ביטוח סוציאלי מגרמניה, בשל העבודה שהם ביצעו בגטו בתקופת השואה. יש לזכור כי חלק ניכר מהניצולים כלל אינם מודעים למלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק, דבר שמוביל להסתפקות בקצבאות מועטות וחיים בצמצום.

חלק ניכר מהניצולים נאלצים לחיות בבדידות, לכן כל קצבה יכולה לשפר משמעותית את חייהם. כך שאם אתם מכירים ניצולי שואה שעבדו באחד הגטאות בתקופת השואה, כדאי שתסייעו להם להבין את הזכויות המגיעות להם לפי חוק.

כל ניצול שואה שעבד בתקופת השואה במפעלים, בניקיונות, במטבחים או בטיפול בחולים, יכול להיות זכאי לקבלת קצבת זקנה סוציאלית.

אומנם ישנם קריטריונים שיש לעמוד בהם ותביעה שיש לשלוח לביטוח הלאומי הגרמני, אך באמצעות עורך דין שמתמחה בתחום ניצול השואה והיורשים שלו יוכלו לקבל את מלוא הזכויות המגיעות להם.

כל הפרטים שחשוב לדעת מראש על ביטוח סוציאלי מגרמניה

כל ניצול שואה שעבד באחד הגטאות המוכרים על ידי ממשלת גרמניה זכאי לקבל קצבת זקנה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני.

בעקבות הסכם שנחתם בין ממשלת גרמניה לממשלת ישראל, הוסכם כי כל עבודה שבוצעה באחד הגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית תיחשב כמו כל עבודה אחרת. כלומר, הניצולים זכאים לקבל קצבת זקנה סוציאלית, בתנאי שממשלת גרמניה מכירה בגטו שבו הם עבדו בתקופת השואה.

בשנים האחרונות נוספו גטאות נוספים לרשימת הגטאות המוכרים על ידי ממשלת גרמניה, לכן ניצולים רבים נוספים זכאים לקבל את קצבת הזקנה המגיעה להם לפי חוק.

יש להדגיש כי מדובר על עבודה מרצון, לעומת עבודה בכפייה, לכן יש להראות כי הניצול קיבל תמורה מסוימת עבור העבודה, כולל תוספת מזון, בגדים חמים וכדומה.

איך מקבלים ביטוח סוציאלי מגרמניה? ומה זה אומר?

ביטוח סוציאלי מגרמניה – חלק מהזכויות של עובדי הגטאות

במידה וניצול השואה נפטר בטרם הספיק להגיש תביעה לביטוח הלאומי הגרמני, היורשים שלו יכולים להגיש בשמו את התביעה ולקבל את דמי הקצבה באופן רטרואקטיבי.

מומלץ כמובן להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין מנוסה ומיומן שמתמחה בתחום, מאחר וזוהי הדרך היחידה להכיר את כל הניואנסים השונים של הבירוקרטיה הגרמנית.

עורך הדין יוכל לבחון את הזכאות שלכם לקבל את קצבת הזקנה הסוציאלית ולוודא כי אתם עומדים בכל הקריטריונים הנדרשים. כמו כן, הוא יגיש עבורכם את כל הטפסים והמסמכים הרלוונטיים ויפעל לזירוז ההליכים, במטרה לקבל את דמי הקצבה מוקדם ככל הניתן.

בנוסף לכך, עורך הדין יוכל לערער עבורכם במידה וקיבלתם סירוב על תביעה שהוגשה בעבר וכמובן להגיש עבורכם מחדש את הבקשה. ניתן כמובן לפעול להגדלת גובה הקצבה, במטרה לשפר את איכות חייו של הניצול.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע לכם לקבל ביטוח סוציאלי מגרמניה, בזכות הידע והניסיון הרב שלנו בתחום. נשמח לזרז עבורכם את התהליך ולנסות להגדיל את גובה הקצבה למקסימום האפשרי. צרו קשר!

קראו גם: איך מגישים תביעה לפיצויים מגרמניה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *