פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודות בגטו

פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודה בגטאות

רוב ניצולי השואה אינם מודעים לזכאות שלהם לקבל פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודה בגטאות. רבים מהניצולים עבדו בתקופת השואה בגטו במגוון רחב של תפקידים שונים, בין אם מדובר על טיפול בזקנים ובילדים, או לחילופין, עבודה במפעלים, במטבחים, בניקיון וכדומה.

בכל מקרה, חשוב לדעת כי עבודה בגטו יכולה לזכות את ניצולי השואה בפנסיה סוציאלית, שתוכל לשפר את איכות החיים שלהם ולאפשר להם לחיות ברווחה כלכלית. 

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לספק לכם את כל המידע לגבי פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודה בגטאות. אנו מתמחים בתחום ומחזיקים בניסיון רב בהגשת תביעות נגד הביטוח הלאומי הגרמני, במטרה להשיג לניצולים או לצאצאים שלהם את מלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק.

נשמח לבדוק את הזכאות שלכם לפנסיה הסוציאלית וכמובן להגיש בשמכם תביעה לביטוח הלאומי הגרמני, תוך כדי זירוז תהליכים והגדלת סכום הקצבה למקסימום האפשרי.

פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודה בגטאות – מה זה בעצם אומר?

אי שם בשנת 1975 נחתם הסכם בין ממשלת ישראל לבין ממשלת גרמניה, הקובע כי כל עבודה שהתבצעה בתקופת השואה, אינה שונה מבחינה עקרונית, מכל עבודה אחרת. לכן אין שום סיבה כי עובדי הגטאות לא יהיו זכאים לקבל פנסיה סוציאלית, בדיוק כמו כל עובד אחר מאותה התקופה.

כמובן שההסכם קובע מספר תנאים לקבלת הקצבה המדוברת, כמו למשל הצורך להוכיח כי מדובר על עבודה מרצון ולא עבודה בכפייה. לכן יש להראות כי ניצול השואה קיבל תמורה מסוימת עבור העבודה שביצע, כולל תוספת מזון, בגדים או מכסה.

מעבר לכך, ההסכם קובע רשימה מסודרת של גטאות, שממשלת גרמניה מכירה בהם לצורך קבלת הקצבה הסוציאלית. מדובר על גטאות שהיו בשטח גרמניה, או לחילופין, נתונים לשליטת או השפעת גרמניה הנאצית.

לאחרונה הרשימה התעדכנה, לכן לא מעט עובדי גטאות זכאים לקבל את הקצבה הסוציאלית, גם אם בעבר ממשלת גרמניה דחתה את בקשתם.

פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודות בגטו

החשיבות של פנסיה סוציאלית מגרמניה בגין עבודות בגטאות

יש לזכור כי רבים מניצולי השואה הינם אנשים מבוגרים, המתקשים לשרוד ביוקר המחיה הנוכחי. לא לכולם יש משפחה שתדאג להם, לכן רבים מהניצולים נאלצים לחשב היטב את ההוצאות שלהם.

כתוצאה מכך, כל סוג של קצבה שתוסיף להכנסה החודשית של הניצולים, תוכל לסייע להם לשפר את איכות החיים. לא פעם מדובר על האפשרות לרכוש מזון איכותי יותר, תרופות, לשלם חשבונות וכדומה.

מעבר לכך, ניצולים שכבר אינם בין החיים, יכולים "להוריש" את הזכויות שלהם לבני/בנות זוגם או לילדים שלהם. לכן חשוב להכיר את הזכויות שלכם ולהסתייע בשירותיו של עורך דין מקצועי ומיומן, המתמחה בתחום ומסוגל לסייע וללוות אתכם לכל אורך התהליך. 

עוד יכול לעניין אתכם בנושא:

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח להגיש בשמכם תביעה לביטוח הלאומי הגרמני, לצורך קבלת פנסיה סוציאלית בגין עבודות בגטאות. לפרטים נוספים, צרו קשר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *