מהי הדרך הנכונה להגשת תביעה לקצבת שארים מגרמניה

מהי הדרך הנכונה להגשת תביעה לקצבת שארים מגרמניה?

לא רבים מודעים לכך, אך אלמנים ואלמנות של ניצולי שואה, יכולים להיות זכאים לקצבת שארים מגרמניה. מדובר על קצבת הזקנה הסוציאלית, המשולמת על ידי הביטוח הלאומי הגרמני, לכל ניצולי השואה שעבדו באחד הגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית. ברוב הפעמים מדובר על עבודות כגון פינוי שלג, ניקיון, עזרה במטבחים או טיפול בילדים ובזקנים. ניצולי שואה העומדים בקריטריונים הנדרשים, זכאים לקבל קצבת זקנה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני. במידה וניצולי השואה נפטרו בטרם הספיקו להגיש את התביעה, האלמנים/ות שלהם זכאים להגיש את התביעה בשמם, על מנת לקבל את מלוא סכום הקצבה, באופן רטרואקטיבי.

הגשת תביעה לקצבת שארים מגרמניה – מה חשוב לדעת בנושא?

קודם כל, חשוב לזכור כי לצורך הגשת תביעה לקצבת שארים מגרמניה, מומלץ להיעזר בשירותיו של משרד עו"ד שמתמחה בתחום. יש לזכור כי הבירוקרטיה הגרמנית עלולה להתיש כל אדם, לכן אין שום צורך להתמודד לבד מול כל ההליכים השונים. משרד עו"ד שמגיע מהתחום ומכיר לעומק את כל הניואנסים השונים, יוכל להגיש עבורכם את כל הטפסים ואת כל האישורים הנדרשים, במטרה לזרז את התהליך ולהפוך אותו ליעיל יותר. מעבר לכך, יש לזכור כי עו"ד שמתמחה בתחום יוכל לבדוק את הזכאות שלכם לקבלת קצבת השארים, מאחר וישנן דקויות שונות, שכדאי להכיר מראש. למשל, ממשלת גרמניה אינה מגדירה אדם מסוים כאלמן או אלמנה של ניצול שואה, במידה והם לא היו נשואים. לכן ידועים בציבור יתקשו לקבל את קצבת השארים המגיעה להם. מומלץ לא לנסות לעבור את התהליך בצורה עצמאית, אלא להיעזר באיש מקצוע מהתחום.

מהי הדרך הנכונה להגשת תביעה לקצבת שארים מגרמניה

הגשת תביעה לקצבת שארים מגרמניה – כיצד לעשות זאת נכון?

כדאי לדעת כי אלמנים/ות של ניצולי שואה יהיו זכאים לקבל את קצבת השארים החל ממועד הפטירה של ניצול השואה, או מתאריך 1.7.1997, המאוחר מבין השניים. הדבר נכון הן במקרים בהם הניצול הגיש את התביעה בימי חייו, והן במקרים בהם הוא לא הספיק להגיע לכך. הביטוח הלאומי הגרמני אחראי על בחינת התביעה והחלטה לגבי רמת הזכאות של היורשים לקבל את גובה הקצבה שמגיעה לניצול השואה המנוח. כדאי לציין כי הזכאות לקבלת קצבת השארים תלויה במבחן הכנסה של האלמן או האלמנה. לצורך הגשת התביעה לקבלת קצבת שארים, יש למלא מספר טפסים, הכוללים בקשה לקבלת קצבת שארים, טופס שמצהיר כי האלמן או האלמנה לא נישאו מחדש, טופס המצהיר על מצב חשבון הבנק וטופס אישור חיים. כמו כן, יש לצרף תעודת פטירה מקורית, אישורי הכנסה, תעודת נישואים ועוד.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע לכם בהגשת תביעה לקצבת שארים מגרמניה. אנו מתמחים בהגשת תביעות לביטוח הלאומי הגרמני ונשמח לזרז עבורכם את התהליך הבירוקרטי ולסייע לכם להשיג את מלוא הזכויות המגיעות לכם. למידע נוסף, צרו קשר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *