זכויות דור שני לניצולי שואה – מהם תנאי הזכאות?

אומנם מלחמת העולם השנייה הסתיימה לפני המון שנים, אך ניצולי השואה שחיים בנינו, מעולם לא הצליחו לשכוח את ההשלכות שלה. חשוב לדעת כי חלק גדול מניצולי השואה כלל אינם מודעים לזכויות המגיעות להם, לכן חשוב כי הדור השני יכיר את כל הזכויות ויבין את החשיבות של מימושן.

ניצולי שואה שעבדו בתקופת השואה בגטו, זכאים לקבל קצבת זקנה מהביטוח הלאומי הגרמני. רבים מניצולי השואה לא היו מודעים לכך ונפטרו בטרם הספיקו להגיש תביעה לביטוח הלאומי הגרמני. לכן במקרים מסוג זה, חשוב שהצאצאים שלהם יממשו את זכותם ויזכו לקבל את דמי הקצבה באופן רטרואקטיבי.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לספק לכם את כל המידע הדרוש, לגבי זכויות דור שני לניצולי שואה. אנו מתמחים בהגשת תביעות לביטוח הלאומי הגרמני ונשמח להגיש בשמכם את התביעה, במידה ואתם עומדים בתנאי הזכאות.

זכויות דור שני לניצולי שואה – מה מעולם לא סיפרו לכם?

קודם כל, חשוב לדעת כי ניצולי שואה שעבדו בתקופת השואה באחד הגטאות, זכאים לקבל קצבת זקנה סוציאלית כמו כל אדם אחר, שעבד באותה התקופה בכל עבודה אחרת. הסכם שנחתם בין ממשלת ישראל לבין ממשלת גרמניה קובע כי עובדי הגטאות זכאים לקבל קצבת זקנה סוציאלית, עבור העבודה שהם ביצעו בגטו במהלך השואה.

לצורך קבלת הקצבה, ניצול השואה חייב להוכיח כי הוא שהה באחד הגטאות המאושרים על ידי ממשלת גרמניה ועבד מרצון תמורת תשלום מסוים, כגון תוספת מזון, מכסה, בגדים וכדומה. העבודה כוללת עבודות ניקיון, עבודה במפעל, פינוי שלג, טיפול בילדים, עבודה במטבח וכדומה. יש לציין כי קצבה זו אינה תלויה בשום קצבה אחרת והיא משולמת בנוסף לכל קצבה המגיעה לניצול השואה בגין רדיפות הנאצים.

במידה וניצול השואה נפטר לפני שהוא הספיק להגיש תביעה לביטוח הלאומי הגרמני, הצאצאים שלו רשאים להגיש בשמו את התביעה.

זכויות דור שני לניצולי שואה - מהם תנאי הזכאות

זכויות דור שני לניצולי שואה – תנאי הזכאות לקצבה מהביטוח הלאומי הגרמני

חשוב לדעת כי ניצול שואה, שעמד בכל הקריטריונים והיה זכאי לקבלת קצבת הזקנה הסוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני, אך נפטר בטרם הספיק להגיש את התביעה, היורש שלו יכול להגיש את התביעה לאחת פטירתו. במידה והתביעה תאושר, הילדים של ניצול השואה זכאים לקבל תשלום חד פעמי בגובה התגמולים שניצול השואה היה מקבל, החל מתאריך הזכאות הראשון ועד למועד פטירתו.

אך על מנת לקבל את התשלום מהביטוח הלאומי הגרמני, יש להוכיח כי ניצול השואה נפטר לאחר 27.6.2002 וכי הוא מעולם לא הגיש בקשה לתביעה לקבלת פנסיה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני.

קראו על: פיצויים לדור שני של ניצולי שואה

אנו במשרד עו"ד סיבר וויצקר מתמחים בתחום של זכויות דור שני לניצולי שואה ונשמח לסייע לכם לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם. אנו מכירים לעומק את ההתנהלות מול הביטוח הלאומי הגרמני ויודעים בדיוק כיצד לזרז תהליכים. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *