מענק לניצולי שואה 2022

מענק לניצולי שואה 2022 – מה מקבלים?

ניצולי שואה זכאים לקבל פיצויים, קצבאות ומענקים שונים. אחת לתקופה נקבע מענק חדש המגיע לניצולים, במטרה לשפר את איכות החיים שלהם ולהבטיח להם סיוע כלכלי, במטרה להתמודד בצורה יעילה יותר עם אתגרי החיים.

חשוב לוודא כי ניצולי השואה מודעים למלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק, על מנת להבטיח להם איכות חיים טובה יותר ויכולת כלכלית גבוהה יותר. מענק לניצולי שואה 2022 יכול לסייע לרבים מהניצולים, במטרה לזכות בסיוע רפואי ולשפר את איכות החיים.

אנו במשרד עורכי הדין סיבר ווייצקר נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי מענק לניצולי שואה 2022 ולגבי הגשת תביעות לביטוח הלאומי הגרמני. אנו מתמחים בתחום ונשמח לסייע לכם לבדוק את הזכאות שלכם לקבלת פנסיה סוציאלית מגרמניה.

מענק לניצולי שואה 2022 - מה מקבלים?

מענק לניצולי שואה 2022 – מה מגיע לכם?

קרן הסיוע מעניקה מענק לניצולי שואה 2022, על מנת להבטיח להם סיוע כלכלי ולשפר את איכות חייהם. על מנת לקבל את המענק, יש צורך לעמוד בקריטריונים השונים. מדובר על מענק חד פעמי בסכום של 2,556 יורו, המגיע לניצולי שואה שאינם מקבלים קצבאות חודשיות.

חשוב לציין כי אין מדובר כאן על קצבת פנסיה סוציאלית, המגיעה לניצולי שואה מהביטוח הלאומי הגרמני. הפנסיה הסוציאלית אינה קשורה לדמי הפיצויים או לקצבאות אחרות, המגיעות לניצולי השואה כפיצוי על הסבל הנוראי שהם עברו בתקופת השואה, תחת שליטת הנאצים.

הפנסיה הסוציאלית מגיעה לעובדי הגטאות, שעבדו בתקופת השואה באחד הגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית וקיבלו תמורה מסוימת עבור העבודה, כגון בגדים, מזון או מכסה. מדובר על עבודה מרצון, המעניקה לניצולים פנסיה סוציאלית, בדיוק כמו כל עבודה אחרת. לכן הפנסיה הסוציאלית אינה מפריעה לקבלת המענק וגם עובדי הגטאות יכולים לזכות בו.

מענק לניצולי שואה 2022 – מי עומד בתנאי הזכאות?

קודם כל, חשוב לציין כי ניצולי שואה הזכאים לקבל את המענק של 2,556 יורו, יהיו זכאים לקבל מענק נוסף על סך 2,800 דולר. מענקים אלו ישולמו בשני תשלומים עד סוף שנת 2022. מעבר לכך, חשוב לציין כי הזכאים למענקים האלו, זכאים להטבות נוספות, כמו למשל, תוספת של 9 שעות סיעוד מהקרן לרווחה.

אך ניצולי שואה המקבלים קצבה חודשית מגרמניה לפי חוק נכי רדיפות הנאצים, אינם זכאים לקבל את המענק המדובר. הדבר נכון גם לגבי ניצולים המקבלים קצבה בריאותית או קצבה מקרן ועידת התביעות.

כמו כן, ניצולים שקיבלו בעבר מענק טלאי צהוב או כל מענק אחר ממשלת גרמניה, אינם זכאים לקבל את מענק 2022. מומלץ להתייעץ עם משרד עו"ד שמתמחה בתחום, על מנת לוודא את העמידה שלכם בתנאי הזכאות.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצק נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי הגשת תביעות לביטוח הלאומי הגרמני ולבדוק את זכאותכם לקבלת מענק לניצולי שואה 2022. למידע נוסף, צרו קשר.

קראו גם: איך מגישים תביעה לפיצויים מגרמניה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *