קצבאות ניצולי שואה

קצבאות ניצולי שואה

היום כולם כבר יודעים כי לכל ניצול שואה מגיע לקבל כספי פיצויים עבור הסבל הנורא שעבר עליו תחת הכיבוש הנאצי. כדאי לדעת כי למעשה לא מדובר רק על קצבה לניצולי שואה אחת ויחידה, מאחר וישנן קצבאות שונות המגיעות לניצולי השואה.

למשל, בעוד שכספי הפיצויים המשולמים לניצולי השואה עבור הסבל שלהם, מגיעים לכל מי שהוגדר בתור ניצול שואה, הפנסיה הסוציאלית משולמת רק לניצולי שואה, שעמדו בקריטריונים מסוימים והצליחו להוכיח כי הם עבדו בעבודה מרצון בזמן השהות שלהם בגטו. כדאי לדעת כי באמצעות הסכם שנערך בין ישראל לגרמניה לפני כ- 45 שנה, ממשלת גרמניה הכירה בעבודה שהתבצעה על ידי ניצולי השואה בגטו ולכן היא מחויבת לשלם להם קצבת גמלה. אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתביעת הביטוח הלאומי הגרמני בשם עובדי גטאות וצאצאיהם. אנו נשמח לסייע לכם לממש את מלוא הזכויות שלכם ולקבל קצבאות ניצולי שואה, המגיעות לכם לפי חוק.

אילו קצבאות ניצולי שואה שווה להכיר?

אחת הקצבאות הפחות מוכרות הינה קצבת גמלה – קצבאות פנסיה לניצולי שואה, הנקראת גם קצבת זקנה או פנסיה סוציאלית. מדובר על קצבה לניצולי שואה המשולמת על ידי הביטוח הלאומי הגרמני לכל ניצול שואה שעבד בגטו שהיה תחת שליטת גרמניה, או לחילופין, גטו שהיה תחת השפעת גרמניה או בסיפוח גרמניה. כמו כן, על מנת לעמוד בקריטריונים השונים לצורך קבלת הקצבה המיוחלת, ניצול השואה חייב להוכיח כי הוא עבד בגטו בעבודה מרצון, מאחר ועבודות כפייה אינן מאפשרות את קבלת הקצבה. עבודה מרצון הינה כל סוג של עבודה שניצול השואה יכול היה להפסיק לבצע, מבלי להיענש על כך. כמו כן, יש צורך להוכיח כי מדובר על עבודה שהתקבלה עבורה תמורה מסוימת, בין אם מדובר על תמורה בכסף, במזון, בבגדים וכדומה. מדובר לרוב על עבודות שהתבצעו במטבח של הגטו, עבודות של טיפול בילדים או קשישים, עבודות במפעלים השונים וכדומה.

קצבאות פנסיה לניצולי שואה - קצבאות ניצולי שואה

קצבאות ניצולי שואה – מה מעולם לא סיפרו לכם?

אחת הנקודות החשובות ביותר, היא העובדה כי קצבת גמלה המגיעה לניצולי השואה בעקבות העבודה שלהם בגטו, יכולה להיתבע גם על ידי היורשים שלו. במידה וניצול השואה עזב את עולם החיים, הצאצאים שלו או בן / בת הזוג שלו יכולים לתבוע בשמו את הביטוח הלאומי הגרמני. חשוב להבין כי מדובר על כספים המגיעים לניצול השואה לפי חוק, לכן אין שום סיבה לוותר על כך. כמו כן, יש לזכור כי חלק גדול מניצולי השואה אינם מכירים את הזכויות שלהם או שאין להם את הפנאי או הבריאות הדרושים, על מנת להתעסק בכך. לכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים שמתמחים בתחום, על מנת לקבל את כל הקצבאות המגיעות לניצול השואה או ליורשים שלו.

אנו במשרד עורכי דין סיבר ווייצקר מתמחים בהגשת תביעות של עובדי הגטאות לצורך קבלת כל הקצבאות המגיעות להם. לקבלת ייעוץ על קצבה לניצולי שואה, צרו קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *