מהי קרן עבודה מרצון בגטאות

מהי קרן עבודה מרצון בגטאות?

בשנת 2007 פרסמה ממשלת גרמניה כי היא הקימה קרן שדרכה ישולמו פיצויים סמליים לניצולי שואה שביצעו עבודה מרצון בעת שהותם בגטאות. 

רבים מניצולי השואה אשר שמעו על הקמת הקרן הופתעו מאוד, משום שהם לא הבינו כיצד ניתן לחשוב שהם רצו לעבוד עבור הגרמנים. 

במאמר זה ננסה להסביר מהי הכוונה מאחורי ההגדרה "עבודה מרצון" ומהם התנאים בהם יש לעמוד על מנת לקבל תשלום מהקרן לעבודה מרצון בגטאות.

"עבודה מרצון בגטאות" – למה הכוונה?

לפי תנאי הזכאות לקבלת תשלום מהקרן לעבודה מרצון בגטאות, זכאים קורבנות רדיפות הנאצים לקבלה חד-פעמית של סכום העומד על 2,000 יורו, במידה שהניצולים שהו בגטו פתוח או בגטו סגור ועבדו "ברצון וללא כפייה" בתקופת השואה. עבודות הנחשבות לעבודות שבוצעו מרצון הן עבודות שאיפשרו ליהודים שנמצאו בגטאות לקבל הטבות מסוימות או מזון, דוגמאות לעבודות שלא בכפייה הינן: עבודה במפעלים, עבודות אדמיניסטרציה, עבודות ניקיון ועבודות מטבח. יש לציין שגם ילדים קטנים שביצעו עבודות ללא כפייה נכללים תחת ההגדרה של העובדים "ברצון וללא כפייה". חשוב להדגיש כי ניצולים שעבדו תחת איומי נשק או אלימות נחשבים לעובדי כפייה.

האם יכולים גם יורשיהם של הניצולים להגיש בקשה לקבלת פיצוי מקרן העבודה מרצון בגטאות?

חשוב לדעת שרק ניצולי השואה אשר ביצעו עבודה מרצון בגטאות רשאים להגיש את הבקשה לקבלת הפיצוי, במילים אחרות – אין היורשים של ניצולי השואה רשאים להגיש בקשה לקבלת הפיצוי. למרות זאת, במידה שהניצול הגיש בקשה במהלך חייו ונפטר לאחר שהבקשה הוגשה, יקבלו בן או בת זוגו או ילדיו את הפיצוי.

משרד עו"ד סיבר ווייצקר – בדיקת זכאות לקבלת הפיצוי וביצוע הפעולות הנחוצות לקבלתו

במידה שעבדתם בגטו פתוח או בגטו סגור במהלך תקופת השואה בעבודה המוגדרת כעבודה מרצון, או במידה שבני הזוג שלכם או הוריכם עבדו בגטאות במהלך השואה בעבודה שהוגדרה כ"עבודה מרצון" ואתם סבורים שמגיע לכם לקבל פיצוי מקרן העבודה מרצון בגטאות, אתם מוזמנים לפנות אל המשרד שלנו – משרד עו"ד סיבר ווייצקר. משרדינו מתמחה בתביעת הביטוח הלאומי הגרמני עבור עובדי גטאות וצאצאיהם ונוכל לערוך עבורכם בדיקת זכאות. 

במידה שנמצא כי אתם זכאים לקבלת הפיצוי, נוכל לבצע את כל הפעולות הנחוצות כדי שתקבלו את הכספים המגיעים לכם.

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות הטלפון או על ידי מילוי הפרטים שלכם בטופס ההתקשרות ונחזור אליכם בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *