ידועים בציבור של ניצולי שואה - דעו את זכויותיכם!

ידועים בציבור של ניצולי שואה – דעו את זכויותיכם!

אלמנות ואלמנים של ניצולי שואה שנפטרו, וכן ידועים בציבור של נכי המלחמה בנאצים וניצולי שואה, זכאים לקבלת קצבאות (פנסיה). על מנת לקבל את הקצבאות יש לעמוד בתנאים מסוימים: 

מהם התנאים של קבלת קצבאות עבור ידועים בציבור של ניצולי שואה

התנאי הראשון הוא שנכה המלחמה בנאצים או ניצול השואה קיבל תגמול לפי תגמול מוגדל או הכנסה במשך 3 חודשים לפחות טרם פטירתו. 

התנאי השני הוא שההכנסות של האלמן או האלמנה נמוכות מתקרת ההכנסה. הגובה המקסימלי של ההכנסה נקבע לפי אחוזי הנכות שנקבעו לניצול השואה – במידה שההכנסות של האלמנה או האלמן נמוכות מתקרת ההכנסה שנקבעה, ישולם ההפרש בין תקרת ההכנסה וההכנסות, תשלום זה יינתן כל עוד הפער בין סכום ההכנסה וגובה ההכנסה המקסימלי יהיה גבוה מהתשלום הרגיל שניתן לאלמן או לאלמנה.

ההכנסות של האלמן או האלמנה כוללות: הכנסות שונות (לדוגמה: הכנסות משכר דירה), קצבת זקנה וקצבאות אחרות שניתנות מהביטוח הלאומי.

התנאי השלישי הוא שבת הזוג או בן הזוג לא נישאה/נישא מחדש.

בהיעדר בני זוג, ישולם התגמול לילדיהם של נכי המלחמה בנאצים או לילידיהם של ניצולי השואה, שסייעו להם טרם פטירתם בשל מום שכלי או גופני במשך 12 חודשים. כמו כן, יש צורך בעמידה במבחן הכנסה והצגת מסמכים רפואיים.

גובה התגמול עבור ידועי בציבור של ניצולי שואה – הסבר מורחב

כפי שצוין – השלמת הכספים עד לסכום תקרת ההכנסה נקבעת לפי אחוזי הנכות שנקבעו לנפטר.

במידה שהכנסתו של הנפטר הייתה נמוכה מתקרת ההכנסה, ישולם תגמול מוגדל שהוא ההפרש בין סכום ההכנסות ותקרת ההכנסה, זאת כאשר ההפרש בין תקרת ההכנסה וגובה ההכנסה גבוה מהתגמול הרגיל לו זכאי האלמן. 

במידה שהפער בין תקרת ההכנסה וההכנסה נמוך מ-2,000 שקלים, יקבל האלמן תגמול רגיל, תגמול זו נקבע בהתאם לדרגת הנכות של הנפטר לתקופה של 36 חודשים. לאחר מכן, יועבר לאלמן סכום של 2,000 שקלים למשך כל חייו.

במידה שההפרש בין תקרת ההכנסה ובין ההכנסה של האלמן גבוה מהתגמול שניתן לנפטר לפי דרגת נכותו, יקבל האלמן תגמול בהתאם להכנסה, בגובה הפער בין תקרת ההכנסה וההכנסה.

במקרה שהפער בין ההכנסה לתקרת ההכנסה נמוך מהתגמול שקיבל הנפטר לפי דרגת נכותו, אך גבוה מסכום של 2,000 שקלים, יהיה האלמן זכאי לבחור בין שתי אפשרויות:

  • האפשרות הראשונה היא לקבל תגמול בהתאם להכנסה בגובה הפער בין תקרת ההכנסה וההכנסה.
  • האפשרות השנייה היא לקבל תגמול רגיל בהתאם לדרגת הנכות של הנפטר לתקופה של 36 חודשים ובהמשך לקבל 2,000 שקלים לחודש למשך כל החיים.

אם אתם ידועים בציבור של ניצולי שואה שנפטרו, חשוב שתכירו בזכויות שמגיעות לכם.

 אם תפנו אלינומשרד עו"ד סיבר ווייצקר, נוכל לספק לכם את כל המידע בנושא ולסייע לכם לקבל את הקצבאות המגיעות לכם. 

נשמח לעמוד לשירותכם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *