פיצויים לניצולי שואה

פיצויים לניצולי שואה

לפני 45 שנים נכנס לתוקף הסכם חשוב מאוד שנחתם בין ישראל וגרמניה – הסכם הביטוח הסוציאלי לפיצויים לניצולים. לפי ההסכם, יהיו בקשה לגמלה שהוגשה לביטוח הסוציאלי הגרמני ובקשה לגמלה שהוגשה לביטוח הלאומי בישראל, זהות. 

עוד עולה מההסכם כי במידה שניצול נפטר, יכולים יורשיו להגיש תביעה לדמי הגמלה להם הוא היה זכאי (קראו איך מגישים תביעה לפיצויים מגרמניה).

לאחר דיונים ממושכים בנוגע להכרתו של הביטוח הלאומי בגרמניה בעבודה בגטאות, הצליחה מדינת ישראל להביא לכך שהביטוח הלאומי הגרמני יכיר בעובדי גטאות בתקופת השואה ויראה בעבודתם עבודה לכל דבר.

הכרה זו חשובה ביותר, שכן היא מעניקה לניצולים שעבדו בגטאות במהלך תקופת השואה זכות לקבלת קצבה, בין אם העובד עבד מיוזמתו האישית או מטעמו של היודנראט.

לצערנו, גם במדינת ישראל ישנם ניצולי שואה שרעבים ללחם. כדי למנוע את המצב הבלתי נתפס, עלינו לדאוג לכך שאותם פיצויים לניצולי שואה יועברו לאנשים שזכאים להם,

כך שהם יוכלו להתקיים בכבוד. פיצויים לניצולי שואה ניתנים כקצבה שמגיעה לניצולים וניתנת מדי חודש – מהמועד שבו ניתן אישור על התביעה עד למותו של הניצול או כתשלום רטרואקטיבי, יש לציין שתשלום זה לא יינתן לפני התאריך ה-1.7.1997.

נוסף לגמלה, מתווספות נקודות נוספות שניתנות בשל סיבות שונות, ביניהן: תקופות לימודים, גידול ילדים ורדיפה.

פיצויים לניצולי שואה – האם כל הניצולים מנצלים את זכאותם לקבלת גמלה?

לצערנו, לא כל הניצולים שזכאים לקבלת גמלה אכן מקבלים את הקצבה שמגיעה להם.  חלק מהניצולים הגישו את התביעה והביטוח הלאומי הגרמני לא קיבל אותה וחלקם לא הגישו את הבקשה.

החוק החדש שנחקק על ידי בית המשפט הסוציאלי הפדראלי בגרמניה מאפשר לניצולי שואה, בני ובנות הזוג שלהם ויורשיהם להגיש בקשה לקבלת קצבה בשל עבודה בגטו.

כמו כן, מאפשר החוק החדש לניצולי שואה, בני ובנות זוגם ויורשיהם להגיש בקשה לקצבה פעם נוספת לצורך בדיקה, במידה שהבקשה שהוגשה בעבר נדחתה.

בדיקה נוספת של הבקשה עשויה להביא להגדלת קצבאות קיימות וכן לפתיחה מחודשת של תביעות שנדחו.

משרד עו"ד סיבר וויצקר – משרד שנלחם על העברת פיצויים לניצולי שואה

במידה שאתם ניצולי שואה שעבדו בגטאות במהלך מלחמת העולם השנייה, בני או בנות זוג של ניצולי שואה שעבדו בגטאות או יורשים של ניצולי שואה שעבדו בגטאות ולא הגשתם תביעה לקבלת קצבה או הגשתם בקשה שנדחתה, אתם מוזמנים לפנות אל המשרד שלנו – משרד עו"ד סיבר וויצקר

משרדנו מתמחה בהגשת תביעות בשם עובדי הגטאות, בני ובנות זוגם ויורשיהם. 

במסגרת עבודתנו אנו עוסקים בהגשת ערעורים והתנגדויות לצורך העלאת סכום הקצבאות, הגשות מחודשות עבור תביעות שנדחו, זירוז הליכי תביעות וקבלת אישורים.

במידה שאתם מעוניינים לשאול אותנו שאלה או לקבל מאיתנו שירות לכל אורך הדרך, אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשקיע את מירב המאמצים כדי שתקבלו את את הפיצויים שמגיעים לכם.

>>ייתכן ויעניין אתכם גם: פיצויים ליוצאי רומניה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *