מהם תנאי הזכאות לפיצויים מגרמניה לדור שני?

מהי בדיוק האחריות ההיסטורית הגרמנית?

אין ספק כי ממשלת גרמניה לוקחת ברצינות את האחריות ההיסטורית הגרמנית לפשעי הנאצים. כבר מתחילת הדרך הרפובליקה הפדראלית של גרמניה הציעה פיצוי כספי לניצולי השואה, בעקבות העוול שנגרם להם על ידי הנאצים.

מדובר על משימה שממשלת גרמניה נאלצת להתמודד עימה עד היום, מאחר וניצולי השואה שנותרו זקוקים לכל הקצבאות שהם מסוגלת להשיג.

רוב הניצולים נאלצים להתמודד עם יוקר המחיה, המקשה עליהם להתנהל בחיי היומיום שלהם. לא פעם ניתן לשמוע על ניצולי שואה שנאלצים להחליט בין הצורך לרכוש מזון, לבין הצורך לרכוש תרופות או לשלם את חשבון החשמל שלהם.

לכן כל ניצול שזכאי ליהנות מקצבה המוענקת על ידי ממשלת גרמניה חייב לממש את מלוא הזכויות שלו עד תום.

מה כדאי לדעת לגבי האחריות ההיסטורית הגרמנית?

קודם כל, חשוב לציין כי ממשלת גרמניה הצהירה כבר בספטמבר 1951 לגבי האחריות החד משמעית שלה בנוגע לסבל הנוראי שנגרם לניצולי השואה.

קנצלר גרמניה אדנאואר הכריז כי ממשלת גרמניה והעם הגרמניה לוקחים על עצמם את האחריות לסבל ולעוול שנגרם לעם היהודי בשטחים שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית.

הוא הכריז כי הפשעים שהתרחשו באותה התקופה מחייבים פיצוי מוסרי וחומרי, על מנת לנסות לפצות על הנזקים האישיים והחומריים שנגרמו ליהודים.

באותה התקופה נציגי היהדות ומדינת ישראל הגיעו להסכם לגבי בעיית הפיצויים החומריים, מאחר והמדינה הצעירה נאלצה לקלוט כמות עצומה של ניצולים חסרי כל.

לכן על מנת להקל על המדינה הצעירה ולנסות לפצות את הניצולים חסרי המולדת, נחתם הסכם לגבי הפיצויים המגיעים להם. 

מהי בדיוק האחריות ההיסטורית הגרמנית?

האחריות ההיסטורית הגרמנית – קווים לדמותה

כדאי לציין כי עוד לפני שנוסדה הרפובליקה הפדראלית של גרמניה (1949) נקבעו חוקים להשבת הרכוש היהודי שהוחרם על ידי הנאצים.

כמו כן, כוחות הברית המנצחים שהגיעו לאזורי הכיבוש קבעו חוקים שנועדו להעניק פיצויים לנרדפי הנאצים, בגיל הפגיעה בחירות, הנזקים הפיזיים והנפשיים והמוות הרב שהם גרמו לעם היהודי.

חוקים אלו הוכנסו לתוך "חוזה המעבר" ורובם יושמו בחוק הגרמני הפדראלי לפיצוי קורבנות הרדיפה הנאצית 1956 (BEG) ובחוק להשבת רכוש שהוחרם על ידי הנאצים משנת 1957.

חוקים אלו קבעו כי הניצולים זכאים לקבלת קצבה, שנועדו לפצות אותם על כל נזקים שנגרמו להם בתקופת השואה.

כמו כן, ניתן להגיש תביעות נזיקין כנגד הרייך הגרמני, בעקבות החרמת נכסים, במידה והם עוד לא הוחזרו לבעלים המקוריים שלהם, בהתאם לחוקים של כוחות הברית. 

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע לכם למצות את מלוא הזכויות שלכם מול הביטוח הלאומי הגרמני. אנו מתמחים בהגשת תביעות לקבלת פנסיה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני ונשמח לסייע לכם בתחום. אנו מכירים לעומק את כל הבירוקרטיה ונשמח לזרז עבורכם תהליכים וכמובן להבטיח לכם את גובה הקצבה המקסימלי המגיע לכם לפי חוק. למידע נוסף ולתיאום תור לייעוץ משפטי, צרו קשר!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *