תביעת קצבאות פנסיה לניצולי שואה

תביעת קצבאות פנסיה לניצולי שואה

תביעת קצבאות פנסיה לניצולי שואה הפכו לנפוצות יותר בשנים האחרונות, מאחר וניצולי שואה רבים התחילו להיות מודעים יותר לזכויות שלהם. חשוב לדעת כי כל ניצול שואה אשר עבד בגטאות בתקופת השואה, זכאי לקצבת פנסיה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני. הדבר נכון כמובן גם עבור היורשים של ניצולי השואה, אשר נפטרו בטרם הצליחו לקבל את הזכויות המגיעות להם לפי חוק.

חשוב להבין כי מדובר על זכות המגיעה לכל ניצול שואה שעבד בגטו, ללא שום קשר לפיצויים השונים שמעניקה ממשלת גרמניה לניצולים. לכן קבלת כספי פיצויים לניצולי שואה אינה משפיעה על זכותם של ניצולי השואה ובני המשפחה שלהם ליהנות מקצבת הפנסיה המגיעה להם. אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתביעת הביטוח הלאומי הגרמני בשם עובדי הגטאות והצאצאים שלהם. אנו נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום, במטרה לאפשר לכם ליהנות ממלוא הזכויות המגיעות לכם.

תביעת קצבאות פנסיה לניצולי שואה – מה חשוב לדעת בתחום?

הסכם בין ממשלת גרמניה לממשלת ישראל, שנכנס לתוקף בשנת 1975, הכיר בזכות של ניצולי השואה ליהנות מקצבת פנסיה, עבור העבודה שלהם בגטאות. חשוב לציין כי הזכות שמורה לניצולי השואה, בני או בנות זוגם והיורשים הטבעיים שלהם. כמו כן, כדאי לציין כי הדבר נכון עבור ניצולי שואה שעבדו בגטאות, אך הדבר מתייחס אך ורק לעבודות מרצון ולא לעבודות כפייה. ההסכם למעשה מכיר בעבודות שהתבצעו במסגרת הגטו בתור עבודות לכל דבר ועניין, ולכן העובדים זכאים לקצבת פנסיה סוציאלית. כדאי להדגיש כי מדובר על גטאות שהיו תחת ההשפעה של המשטר הנאצי או גטאות שהיו בשטח הכיבוש של משטר הנאצי. ישנה רשימה מסודרת של כל הגטאות הכלולים בהסכם.

תביעת קצבאות פנסיה לניצולי שואה

תביעת קצבאות פנסיה לניצולי שואה – פרטים טכניים שחשוב להכיר

ההסכם קובע כי הזכאות לקצבה חלה החל מגיל 65 של ניצול השואה, או לחילופין, החל מהתאריך 1.7.97, המאוחר מבין השניים.  ישנם פרמטרים שונים הקובעים האם ניצול השואה זכאי לקבלת קצבת הפנסיה, ראשית יש להוכיח כי ניצול השואה עבד בגטו בעבודות שאינן נחשבות לעבודות כפייה, כמו למשל, טיפול בילדים או בקשישים, עבודה במפעל, עבודות ניקיון, עבודות מטבח וכדומה. הניצול חייב להוכיח כי הוא קיבל תמורה בגין העבודה בגטו, בין אם מדובר על מזון ובין אם מדובר על תמורה סמלית. 

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתחום של תביעת קצבאות פנסיה לניצולי שואה. אנו נשמח לעמוד לרשותכם ולספק את כל המידע הרלוונטי, על מנת לוודא כי תקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *