דור שני לשואה? אלו הם הזכויות שלכם

היום ניתן לשמוע יותר ויותר על הזכויות של ניצולי השואה, מאחר ומדובר על ניצולים שהולכים ונעלמים מהעולם הזה.
מדובר על אנשים מבוגרים, אשר לא פעם סובלים ממגוון רחב של בעיות בריאותיות שונות. כתוצאה מכך, רובם אינם מודעים כלל לזכויות שלהם ולאפשרויות השונות המגיעות להם לפי חוק.

חלקם אף עוברים מהעולם הזה, מבלי לקבל את הפיצויים המגיעים להם.
לכן חשוב כי זכויות דור שני לשואה לא יהיו זרות לזכאים להן והפיצויים המגיעים לניצולי השואה ימומשו, גם במקרים בהם הם כבר נפטרו.
אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתחום של תביעת הביטוח הלאומי הגרמני בשם עובדי הגטאות והצאצאים שלהם. אנו נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום, על מנת שתוכלו ליהנות ממלוא הזכויות המגיעות לכם לפי חוק.

זכויות דור שני לשואה – במה מדובר בדיוק?

רוב השיח בארץ מתמקד בזכויות של ניצולי שואה, מאחר ומדובר על אנשים מבוגרים, הזקוקים לכל הקצבאות המגיעות להם לפי חוק. ברוב המקרים, ניצולי השואה מוצאים את עצמם בודדים ועריריים בגיל מבוגר, דבר שללא ספק מקשה על איכות החיים שלהם.
אך חשוב לזכור כי רבים מניצולי השואה נפטרו מבלי שהכירו כלל את האפשרויות השונות העומדות לפניהם, דבר שגרם להם לפספס קצבאות ופיצויים רטרואקטיביים, שיכולים להתקבל על ידי הילדים שלהם.
לכן הדור השני לשואה חייב להכיר את הזכויות שלו, מאחר ומדובר על כספים המגיעים לו, בשל הסבל הנורא שעבר על ניצולי השואה.
למשל, לא מעט מניצולי השואה עבדו בגטאות השונים, שהיו תחת שליטת גרמניה. חשוב לדעת כי העבודה שהתבצעה בגטו אינה שונה מכל סוג אחר של עבודה, ולכן רק הגיוני לקבל עליה קצבת גמלה. 

דור שני לניצולי שואה - אילו הזכויות שלכם


מה חשוב לדעת אודות זכויות דור שני לשואה?

כדאי לדעת כי כבר בשנת 1975 נכנס לתוקף הסכם שנערך בין ישראל לגרמניה, אשר מאפשר לניצולי שואה ולצאצאים שלהם לקבל את הפיצויים המגיעים להם, בשל עבודות שנעשו בגטו.

הדור השני לשואה יכול להגיש בקשה לקבלת קצבת הגמלה של ניצול השואה ואף לקבל סכום כסף רטרואקטיבי, עבור העבודה שניצול השואה ביצע במהלך השואה. חשוב לדעת כי בעבר הביטוח הלאומי הגרמני דחה את רוב הבקשות שהוגשו בעניין, אך היום התנאים להגשת הבקשה השתנו, וכל אחד יכול לקבל את הכספים המגיעים לו לפי חוק.

בזכות החקיקה החדשה של בית המשפט הסוציאלי הפדראלי הגרמני, יורשיהם של ניצולי השואה יכולים להגיש בקשה לבדיקה חוזרת, במידה והבקשה הקודמת נדחתה.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתחום של הגשת תביעות של יורדי עובדי הגטאות.
אנו יודעים בדיוק כיצד לזרז הליכי תביעה לפיצויים בגרמניה וכיצד להביא לאישורה במהירות המקסימלית.
כמו כן, אנו נשמח להגיש עבורכם ערעורים והתנגדויות, על מנת למצות את כל הזכויות המגיעות לכם. לקבלת ייעוץ ומידע נוסף, צרו קשר.

אודות

בין אם בשיחת טלפון או בפגישה אישית במשרד עורכי הדין שלנו בברלין – שונברג, יחד נוכל למצוא פיתרון לעניינך המשפטי.
אנו מציעים לך סיוע משפטי מהיר וענייני, ייצוג אסרטיבי ושמירה על האינטרסים שלך אל מול הרשויות ובתי המשפט.

למידע נוסף אנא צור עימנו קשר.

תמצאו אותנו

כתובת

Potsdamer Str. 86, 10785
Berlin
Germany

שעות מענה טלפוני

צרו קשר בדואר אלקטרוני