מי נחשב ניצול שואה בבחינת זכאות לתביעת קצבאות פנסיה?

מי נחשב לניצול שואה?

לא רבים מודעים לכך, אך למעשה ניצולי שואה זכאים לקבל מגוון רחב של קצבאות שונות, בשל הסבל הרב שעבר עליהם בגטאות השונים בתקופת השואה.

רוב האנשים מודעים לתשלומי הפיצויים המתקבלים על ידי הניצולים מטעם ממשלת גרמניה, אך לא כולם יודעים כי ניצולי שואה אשר עבדו בגטו, זכאים לקבל קצבת פנסיה, בדיוק כמו כל עובד אחר.

אומנם ישנם תנאים שונים שיש לעמוד בהם והדבר מצריך לא מעט בירוקרטיה והתמדה, אך כל ניצול שואה זכאי לקבל את הכספים המגיעים לו לפי חוק.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתחום של בחינת זכאות תביעת קצבאות פנסיה לניצולי שואה. אנו נשמח לסייע ולייעץ  לכם בתחום, על מנת לוודא כי כל ניצולי השואה ייהנו מכל הקצבאות המגיעות להם.

 

מה חשוב לדעת אודות זכאות לתביעת קצבאות פנסיה?

 

קודם כל, כדאי לדעת כי בעקבות הסכם שנכנס לתוקף אי שם בשנת 1975, כל ניצול שואה שעבד בגטאות שהיו תחת שליטת המשטר הנאצי, זכאי לקבל פנסיה כמו כל עובד אחר. למעשה, ההסכם הכיר בעבודה של ניצולי השואה, ולכן הביטוח הלאומי הגרמני מחויב לשלם לניצולים את קצבת הפנסיה המגיעה להם.

חשוב להדגיש כי הקצבה משולמת החל מגיל 65 של הניצול או לחילופין, החל משנת 1997, האחרון מבין השניים.

ניתן לקבל תשלום רטרואקטיבי, מאחר ומדובר על כספים המגיעים לניצול השואה, עבור העבודה שהוא ביצע בגטו. כדאי לדעת כי מדובר על קצבה שגם הצאצאים של ניצול השואה וגם בן או בת הזוג שלו זכאים לתבוע מהביטוח הלאומי הגרמני, מאחר ואין שום סיבה לוותר על כספים השייכים לכם לפי חוק.

מי נחשב ניצול שואה בבחינת זכאות לתביעת קצבאות פנסיה

מי נחשב ניצול שואה בבחינת זכאות לתביעת קצבאות פנסיה – כל הקריטריונים שחשוב להכיר

 

בעקבות ההסכם בין ממשלת גרמניה לממשלת ישראל, נקבע כי הביטוח הלאומי הגרמני מחויב לשלם קצבת פנסיה סוציאלית לניצולי שואה שעבדו בתקופת השואה. חשוב לציין כי ישנם תנאים ברורים שיש לעמוד בהם, על מנת לקבל את דמי הקצבה.

למשל, ניצול השואה היה חייב לעסוק בעבודה שאינה עבודת כפייה ומרצונו החופשי, כמו למשל – עבודות ניקיון, עבודות במטבח, עבודה במפעל וכדומה. הניצול חייב להוכיח כי קיבל תמורה עבור העבודה שביצע, בין אם מדובר על תמורה סמלית או מזון.

כמו כן, העבודה הייתה חייבת להתבצע בגטאות שהיו תחת שליטת המשטר הנאצי או תחת כיבוש המשטר הנאצי. בנוסף לכך, הניצול חייב לקבל הכרה של נרדף על ידי וועידת התביעות או משרד האוצר הישראלי, או לחילופין, להיות זכאי לקבלת קצבה ממשלת גרמניה.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתחום של תביעת קצבאות פנסיה מהביטוח הלאומי הגרמני. אנו נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום, על מנת להבטיח כי תקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם. לקבלת ייעוץ ומידע נוסף, צרו קשר.

 

אודות

בין אם בשיחת טלפון או בפגישה אישית במשרד עורכי הדין שלנו בברלין – שונברג, יחד נוכל למצוא פיתרון לעניינך המשפטי.
אנו מציעים לך סיוע משפטי מהיר וענייני, ייצוג אסרטיבי ושמירה על האינטרסים שלך אל מול הרשויות ובתי המשפט.

למידע נוסף אנא צור עימנו קשר.

תמצאו אותנו

כתובת

Potsdamer Str. 86, 10785
Berlin
Germany

שעות מענה טלפוני

צרו קשר בדואר אלקטרוני