מי זכאי לפיצויים מגרמניה? - מדריך מקוצר

מי זכאי לפיצויים מגרמניה? – מדריך מקוצר

רוב האנשים יודעים כי ניצולי השואה זכאים לקבל פיצויים מגרמניה, אך לא כולם מודעים לכל הדקויות השונות של החוק בנושא. למשל, כדאי לדעת כי בשנת 1975 נכנס לתוקף הסכם הביטוח הסוציאלי לפיצויים לניצולי שואה בין ישראל לגרמניה.

הסכם זה מעניק לכל ניצול שואה את האפשרות להגיש בקשה לגמלה מטעם הביטוח הלאומי בגרמניה, בגין העבודה שהוא ביצע בזמן השהות שלו בגטו. חשוב לציין כי החוק קובע תנאים ספציפיים לצורך הגשת הבקשה, מאחר ולא כל ניצול שואה זכאי לקבלת הקצבה המדוברת. למשל, יש צורך להוכיח כי מדובר על גטו שהיה בשליטת גרמניה הנאצית וכי ניצול השואה עבד בעבודה מרצון ולא בעבודת כפייה. אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתחום של תביעת הביטוח הלאומי הגרמני ואנו נשמח לסייע לכם למצות את מלוא הזכויות שלכם בתחום.

פיצויים מגרמניה – כל מה שמעולם לא סיפרו לכם

קודם כל, חשוב להדגיש כי ישנו הבדל בין תשלומי הפיצויים המגיעים לניצולי שואה מגרמניה לבין תשלום הגמלה המיועדת רק לניצולים שעבדו בגטו. כדאי לדעת כי תשלום הגמלה אושר רק לאחר שנים ארוכות של מאבק קשה ועיקש, מאחר והיה צורך להוכיח כי העבודה בגטו אינה שונה משום עבודה אחרת, ולכן כל ניצול שואה שעסק בעבודה מרצון זכאי לקבל גמלה מהביטוח הלאומי בגרמניה. כדאי לציין כי במידה ומדובר על ניצול שואה שכבר נפטר, היורשים שלו זכאים לתבוע בשמו את דמי הגמלה המגיעים לו. יש לציין כי הגמלה מיועדת לכל מי שעבד בגטו, בין אם מדובר על עבודה מטעם היודנראט או מיוזמה אישית, כל עוד מדובר על עבודה שנעשתה בתמורה לתשלום מסוים. כדאי לציין כי התשלום לא חייב להיות כספי, מאחר וגם תמורה סמלית כגון מזון, בגדים, תנאים טובים יותר וכדומה נחשבים לתמורה עבור העבודה.

מי זכאי לפיצויים מגרמניה

פיצויים מגרמניה – מה קובע החוק?

החוק קובע כי קצבת הפיצוי מגרמניה אמורה להיות משולמת כתשלום רטרואקטיבי עד ליום פטירתו של ניצול השואה. התשלום אמור להיות מועבר לניצולי השואה או לצאצאים שלהם בתור קצבה חודשית, המורכבת מנקודות גמלה, נקודות גידול ילדים, נקודות עבור רדיפה וכדומה. כדאי לדעת כי החקיקה החדשה קובעת כי ניצולי שואה, בני ובנות הזוג שלהם והיורשים שלהם זכאים להגיש בקשת גמלה בגין תקופת העבודה בגטו, גם אם בעבר הבקשה נדחתה. בצורה כזו, ניתן להגדיל את הקצבה הקיימת או לפתוח מחדש תביעה לפיצויים מגרמניה, גם אם התביעה נדחתה בעבר. 

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר מתמחים בתחום של תביעת הביטוח הלאומי הגרמני בשם עובדי הגטאות וצאצאיהם. אנו נשמח לסייע לכם להגיש את בקשת הגמלה לביטוח הלאומי הגרמני ולזרז את הליכי התביעה, במטרה להביא לאישורה. כמו כן, אנו פועלים לשיפור ולהגדלת הקצבאות הקיימות, במידה וקיימת זכאות לכך. לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים, צרו קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *