קצבה לניצולי שואה

זכויות יורשים לניצולי שואה

ישנה הגדרה כללית של ניצולי שואה, לפי הגדרה זו – ניצול שואה הוא אדם ששהה במדינות שנמצאו תחת שלטון גרמניה או תחת שלטון של מדינות שהיו עימה בברית במהלך מלחמת העולם השנייה ואותו אדם סבל בשל כך.

כמו כן, חלה ההגדרה על אנשים שברחו משטחי כיבוש במהלך מלחמת העולם השנייה ועל אנשים שהיו עוד בבטן אמם שסבלה מרדיפות הנאצים. 

מכיוון שלגופים שונים יש הגדרות שונות לגבי הנושא, חשוב לפנות אל הגורם המסוים.

לניצולי שואה יש זכויות שונות בנוגע לקבלת תשלומים, אך גם יורשיהם מחזיקים בזכויות מסוימות. 

במידה שמדובר למשל על בנם או ביתם של ניצולי שואה שנפטרו, זכאים ילדיהם לקבלת תשלום רטרואקטבי חד פעמי (לא לקצבה חודשית). גובה הקצבה וקבלתה תלויים בגילם של ההורים לאחר שנת 1997 בחודש יוני.

תביעת קצבאות מגרמניה – עבודה בגטו – הכרה בעבודה בגטו כעבודה לכל דבר

משנת 1975 רשאים גם יורשיו של ניצול שואה להגיש תביעה לקבלת כספים שמגיעים לניצול. מעבר לכך, הצליחה מדינת ישראל לגרום לביטוח הלאומי הגרמני להכיר בעבודתם של העובדים בגטו בתקופת מלחמת העולם השנייה כעבודה לכל דבר.

אנשים שעבדו בגטאות במהלך תקופת השואה – אם מיוזמתם או מטעם היודנראט, מקבלים נקודת גימלה, כך שהם זכאים לקבל קיצבה חודשית.

למרות שניצולים רבים זכאים לקבלת הכספים, לא כולם קיבלו את הסכומים שמגיעים להם. חלק קיבלו תשובה שלילית לאחר הגשת הבקשה וחלק לא הגישו את הבקשה.

החוק החדש שחוקק בבית המשפט הסוציאלי הפדראלי בגרמניה קובע שגם יורשים של נפגעי שואה רשאים להגיש תביעה לקבלת פיצויים בשל עבודה בגטו (קראו איך מגישים תביעה לפיצויים מגרמניה).

כמו כן, רשאים צאצאי נפגעי השואה לבקש שתביעה שהוגשה ונדחה בעבר תבדק שנית.

החוק החדש יכול לסייע ליורשיהם של הניצולים לפתוח מחדש תביעה שנדחתה או להגדיל את סכום הפיצויים.

קראו גם באותו נושא: זכויות לאלמנים של ניצולי שואה

זכויות יורשים לניצולי שואה

משרד עו"ד סייבר וויצקר – משרד שדואג גם ליורשים

במידה שאתם יורשים של ניצולי שואה שעבדו בגטאות במהלך מלחמת העולם השנייה ואתם זכאים לקבלת פיצויים, חשוב שתנצלו את זכאותכם. 

המחשבה על התחלת מאבקים עשויה לאיים על רבים, אך בעזרת שירותי המשרד שלנו – משרד עו"ד סיבר ווייצקר, תוכלו להבטיח לעצמכם שאנו נלחם על זכאותכם ונשקיע את מירב המאמצים כדי שתקבלו את הכספים שמגיעים לכם לפי החוק.

משרדנו מתמחה בהגשת תביעות בשמם של יורשי עובדי גטאות. כמו כן, אנו עוסקים בקידום ההליכים של התביעות וקבלת אישורים, הגשה של ערעורים והתנגדויות והגדלת קיצבאות קיימות, במידה שישנה זכאות להגדלתן.

אם אתם מעוניינים לבדוק האם אתם זכאים לקבלת פיצויים לנפגעי שואה מגרמניה, מעוניינים לשאול שאלה או לקבל מאתנו שירות, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר באמצעות הטלפון או על ידי שליחת מייל ונשמח לעמוד לשירותכם. כמו כן, תוכלו לקבוע אתנו פגישה אישית במשרדנו שבברלין.

ייתכן ויעניין אתכם גם: פיצויים לניצולי שואה מרומניה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *