פיצויים מגרמניה לדור השני

פיצויים לניצולי שואה

לפני 45 שנים יצא לפועל הסכם ביטוח סוציאלי בין גרמניה ומדינת ישראל. לפי ההסכם, ישנה זהות בין הגשת בקשה לקבלת קצבת זקנה או הגשת בקשה לקבלת קצבת שאירים לביטוח הלאומי בישראל ובין הגשת בקשה לקבלת קצבת זקנה או הגשת בקשה לקבלת קצבת שארים לביטוח הסוציאלי בגרמניה.

ההסכם גם קובע שלאחר שאדם נפטר, יהיו יורשיו זכאים להגיש תביעה לקבלת דמי הקצבה של אותו אדם.

עבודה בגטאות – הזכות לקבל גמלה

לאחר מאבקים קשים, הצליחה מדינת ישראל להביא להכרתו של הביטוח הלאומי בגרמניה ביהודים שעבדו בגטאות במהלך השואה, הכרה זו מקנה לאנשים שעבדו בגטאות במהלך תקופת השואה זכות לקבלת פיצויים מגרמניה בקצבה מהביטוח הלאומי הגרמני. 

הקצבה לה זכאים העובדים בגטאות משולמת באופן רטרואקטיבי מהתקופה הרלוונטית, באופן חודשי מהמועד שבו התקבל אישור לתביעה ועד היום שבו הניצול נפטר, כאשר התשלום לא יינתן על תאריך שקדם ל-1.7.97. 

נקודות נוספות מתווספות לגמלה במידה שהאדם נרדף, במידה שהוא גידל ילדים, למד ועבור מקרים אחרים.

 למרות זכאותם של הניצולים והאפשרות לקבל תמיכה כלכלית לה זקוקים רבים, הרבה מהם לא ניצלו את הזכאות ולא הגישו תביעה לקבלת הגמלה שמגיעה להם מעצם העובדה שהם עבדו בגטאות. כמו כן, נדחו תביעות רבות שכן הוגשו על ידי הניצולים. 

הרחבת החקיקה

החוק שמקנה לניצולים את הזכות לקבלת הקצבה שונה עם חלוף השנים, והיום, יכולים ניצולים, בני ובנות הזוג שלהם והיורשים שלהם להגיש תביעה לקבלת קצבה וכן להגיש בקשה לעריכת בדיקה חוזרת של בקשה שלא התקבלה. מגישי התביעה יכולים להגדיל את הקצבה שהם מקבלים ואנשים שבקשתם נדחתה יכולים לנסות שנית לקבל את הקצבה. 

מצבם של ניצולי השואה בימינו

לפי נתונים שהתקבלו, נמצא כי מתגוררים בארץ יותר מ-150,000 ניצולי שואה וכי שליש מאוכלוסייה זו חיה מתחת לקו העוני, כך שלא די בכך שהניצולים סבלו במהלך חייהם באופן שקשה לתפוס, הם ממשיכים לסבול לאחר עלייתם לישראל. 

עמותות רבות מנסות לשפר את מצבם של ניצולי השואה ולהביא להטבה בחייהם במישורים שונים. העמותות מנסות לשפר את בריאותם הפיזית והנפשית של הניצולים על ידי אספקת מזון וארגון פעילויות פנאי וכמובן – שימור והבאת זיכרון השואה לידי מודעות הדורות הבאים. יחד עם זאת, לא כל הניצולים ובני משפחתם מקבלים את הקצבאות שעשויות לתמוך בהם ולהביא לשיפור במצבם הבריאותי והנפשי, וחשוב להילחם על כך שהם יקבלו את הכספים שמגיעים להם. 

מגיע לכם לקבל פיצוי? הגיע הזמן לממש את זכאותכם

אף אחד מאתנו לא נהיה צעיר יותר, אימרה זו כבר הפכה להיות שחוקה, אך היא נכונה וחלה גם על המצב הנדון. חשוב שניצולי שואה ובני משפחתם יממשו את זכאותם לקבלת הקצבה שמגיעה להם. 

במידה שאתם ניצולי שואה ועבדתם בגטאות או במידה שאתם בני זוגם או יורשיהם של ניצולי שואה שנפטרו ועבדו בגטאות במהלך תקופת השואה, אתם זכאים להגיש תביעה לבקשת קצבה לניצולי שואה. במידה שהגשתם תביעה לקבלת הקצבה בעבר והיא לא התקבלה, תוכלו להגיש אותה שנית. 

אז איך מגישים תביעה לפיצויים מגרמניה? במידה שתפנו אלינו – אל עו"ד סיבר ווייצקר, נוכל לסייע לכם לקבל את הקצבה שמגיעה לכם. משרדנו מתמחה בהגשת תביעות לביטוח הלאומי הגרמני עבור הזכאים לקבלת הקצבאות, בזירוז ההליכים, באישורם, בהגשת התנגדויות וערעורים שמטרתם להגדיל את הקצבאות ובהגשת בקשות מחודשות עבור אנשים שתביעותיהם לא התקבלו בעבר.

במידה שאתם מעוניינים לקבל מאתנו שירות או במידה שיש לכם שאלה, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר באמצעות המייל או הטלפון. נשמח לעמוד לשירותכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *