פיצויים מגרמניה לנפגעי רדיפות הנאצים

פיצויים מגרמניה לנפגעי רדיפות הנאצים

193,800 ניצולי שואה מתגוררים בישראל (נכון לסוף שנת 2019) ובכל יום נפטרים עשרות ניצולים. 25% מהניצולים שחיים בישראל נמצאים מתחת לקו העוני.

על ידי קבלת פיצויים מגרמניה יכולים אותם ניצולים לשפר את רמת חייהם ולאפשר לעצמם לחיות בכבוד, אך לצערנו, לא כל הניצולים מודעים לכך שהם זכאים לקבלת פיצויים וחלק מהם הגישו בקשה לקבלת קצבאות אך נדחו.

מעבר לכך, חלו לאורך השנים עדכונים שונים בחוק וניצולים רבים אינם מעודכנים בנוגע לשינויים הללו.

כך או אחרת, הדרך לקבלת הפיצויים – הקצבאות וההטבות השונות, עשויה להיות מורכבת, שכן על הניצול לעמוד בתנאים מסוימים.  

עבודה בגטאות – עבודה לכל דבר

כאשר מדובר על פיצויים שניתנים מגרמניה לנפגעי רדיפות נאצים, חשוב לדעת שחלו שינויים בחוק. 

הסכם הביטוח הסוציאלי לפיצויים לניצולי שואה – הסכם שנכנס לתוקף בשנת 1975, קובע כי הגשת בקשה לגמלה שהוגשה לביטוח הסוציאלי הגרמני זהה לבקשה שהוגשה לביטוח הלאומי בישראל.

מעבר לכך, זכאים יורשיו של ניצול שואה לתבוע את הגמלה שמגיעה לניצול לאחר פטירתו.

מאבקים מתמשכים בין גרמניה ובין ישראל הובילו לכך שגרמניה הסכימה להכיר בעבודתם של ניצולי שואה בגטאות כעבודה לכל דבר, כך שיש לניצולים זכאות לקבל קצבה מהביטוח הלאומי הגרמני. יש לציין שהזכאות חלה על עובדים שעבדו ביוזמה אישית או מטעם היודנראט.

הקצבאות משולמות באופן רטרואקטיבי מהתאריך ה-1.7.1997 והלאה ומדי חודש ממועד אישור התביעה עד לפטירתו של ניצול השואה.

ישנן נקודות נוספות שמצטרפות אל נקודות הגמלה, נקודות אלו ניתנות בשל רדיפה, לימודים וסיבות נוספות. 

כפי שצוין – רבים מהניצולים שזכאים לקבל גמלה אינם מקבלים את הפיצויים שמגיעים להם משום שהביטוח הלאומי בגרמניה דחה את בקשתם או משום שהם לא הגישו את הבקשה.

העלאת המודעות בנוגע לזכאותם של הניצולים, עדכונם בחוק ואף הגשת בקשה מחודשת, עשויים לסייע לניצולים לקבל את הפיצויים שמגיעים להם ולאפשר להם לשפר את רמת חייהם. 

הגשת תביעות פיצויים מגרמניה בשם ניצולי השואה, צאצאיהם ויורשיהם

המשרד שלנו – עו"ד סיבר ווייצקר, מתמחה בייצוג והגשת תביעות לביטוח הלאומי בגרמניה בשם ניצולי שואה שעבדו בגטאות וצאצאיהם. המשרד שלנו מגיש תביעות בשם היורשים, מזרז הליכי תביעות וקבלת אישורים, מגיש התנגדויות וערעורים במטרה להגדיל קצבאות ומגיש בקשות מחודשות במקרים בהם התביעות שהוגשו נדחו. 

חשוב לנו לציין שנכון לתקופה זו אין הגבלת זמן להגשת התביעה, אך החוקים עשויים להשתנות בעתיד, בשל כך לא כדאי להמתין עם הגשת התביעה.

במידה שניצול השואה עוד בחיים, רצוי להגיש את התביעה בהקדם, כך יהיה ניתן לשפר את הסיכוי לקבלת הפיצויים. 

אם אתם מעוניינים לקבל מאיתנו סיוע משפטי יעל ומהיר, אתם מוזמנים לפנות אל משרדינו ונעניק לכם שירות מקצועי ואמין לכל אורך הדרך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *