תוכנית הפיצויים של ניצול שואה צריך להכיר

תוכנית הפיצויים שכל ניצול שואה צריך להכיר

כל ניצול שואה חייב להכיר את תוכנית הפיצויים, על מנת להבין מהן הזכויות המגיעות לו. יש לזכור כי רוב ניצולי השואה הינם קשישים, הסובלים מלא מעט בעיות בריאותיות.

לכן כל סוג של קצבה המגיעה להם, יכולה לשפר משמעותית את איכות חייהם ולאפשר להם לחיות בכבוד. כדאי לדעת כי מעבר לדמי הפיצויים המגיעים לניצולי השואה, בשל הסבל הנוראי שנגרם להם בתקופת השואה, חלקם יכולים ליהנות מקצבה נוספת, המגיעה לעובדי הגטאות מהביטוח הסוציאלי הגרמני.

לפני כמעט 50 שנה נכנס לתוקף הסכם, שנחתם בין מדינת ישראל לבין גרמניה.

הסכם זה מאפשר לניצולי השואה, שעבדו באחד הגטאות שהיה תחת שליטת גרמניה, לקבל קצבה חודשית, עבור העבודה שלהם.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום. אנו מתמחים בהגשת תביעות ובזירוז הליכי תביעה לביטוח הסוציאליי הגרמני, במטרה לאפשר לכל ניצול שואה לממש את מלוא הזכויות המגיעות לו.

תוכנית הפיצויים שיכולה לשפר את איכות החיים של ניצולי השואה

כל ניצול שואה, שעבד בתקופת השואה באחד הגטאות שהיו תחת שליטת גרמניה, זכאי לקבל קצבת זקנה מהביטוח הסוציאלי הגרמני.

ההסכם שנכנס לתוקף לפני כ- 45 שנה הגדיר באופן מפורש כי העבודה בגטו אינה שונה מכל עבודה אחרת, שניצול השואה יכול היה לבצע באותה התקופה. לכן אין זה מפתיע כי עובדי הגטאות יהיו זכאים לקבל קצבת זקנה סוציאלית, עבור העבודה הקשה שלהם.

התשלום ניתן החל משנת 1997 ולכן מרגע אישור התביעה, ניתן לקבל תשלום רטרואקטיבי.

כמו כן, ההסכם קבע כי לא רק הניצולים עצמם זכאים לתבוע את קבלת הקצבה, אלא גם היורשים שלהם, במידה והניצולים כבר עזבו את העולם. קראו כאן על פיצוי לדור שני של ניצולי שואה!

יש לציין כי מעבר לדמי הגמלה ניתן להוסיף נקודות נוספות, המעלות את גובה הגמלה, כגון גידול ילדים, תקופת לימודים, פיצוי עבור רדיפה וכדומה.

תוכנית הפיצויים של ניצול שואה צריך להכיר

תוכנית הפיצויים – מה חשוב לדעת בנושא?

  • קודם כל, חשוב להבין כי ניצולי שואה הינם אנשים מבוגרים, שלא תמיד מודעים לכל הזכויות שלהם. כתוצאה מכך, רבים מהם כלל לא הגישו בקשה לקבלת גמלה מהביטוח הלאומי הגרמני ורבים אחרים, שהגישו את הבקשה, קיבלו סירוב.
  • אך כדאי לדעת כי לאחרונה חלה הקלה בתנאים לקבלת הגמלה המיוחלת, לכן כל ניצול שואה שעבד בגטו, זכאי להגיש בקשה מחדש וליהנות ממלוא הזכויות שלו.
  • הדבר נכון גם עבור בני או בנות הזוג של הניצולים והצאצאים שלהם. מומלץ לערער על הסירוב שהתקבל בעבר, על מנת ליהנות מבדיקה נוספת ואף להעלות את גובה הקצבה.

כמובן שיש צורך לעמוד בקריטריונים מסוימים לצורך קבלת הקצבה, לכן יש צורך להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע ולייעץ לכם, על מנת להבטיח את מימוש מלוא הזכויות המגיעות לכם מהביטוח הסוציאלי הגרמני. למידע נוסף, צרו קשר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *