כל מה שרציתם לדעת על פנסיה מגרמניה עבור עבודה שלא בכפייה לניצולי שואה

כל מה שרציתם לדעת על פנסיה מגרמניה עבור עבודה שלא בכפייה לניצולי שואה

ניצולי שואה רבים עדיין אינם מודעים למלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק, מאחר ורבים מהם עסוקים מידי בעניינים האישיים שלהם, הכוללים התמודדות עם זקנה, בעיות רפואיות וניסיון לשרוד ביוקר המחיה הנוכחי. למעשה, רבים מהם זכאים לקבל קצבת פנסיה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני, עבור עבודה שלא בכפייה שנעשתה בתקופת השואה.

הסכם הביטוח הסוציאלי שנכנס לתוקף בשנת 1975 קובע כי עובדי הגטאות זכאיים לקצבת זקנה סוציאלית, בדיוק כמו כל אדם אחר שעבד באותה התקופה בכל עבודה אחרת. אומנם ישנם קריטריונים מסוימים שיש לעמוד בהם, אך אין שום סיבה לוותר על קצבה נוספת שמגיעה לכם.

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי תשלומים מגרמניה עבור עבודה שלא בכפייה לניצולי שואה. אנו מתמחים בתחום ונשמח לחסוך לכם את כל הבירוקרטיה המיותרת וכמובן לזרז את אישור הבקשה, לערער או להגיש התנגדות במידת הצורך ואף לפעול להגדלת הקצבה הקיימת.

עבודה שלא בכפייה לניצולי שואה – דברים שאולי לא ידעתם

קודם כל, חשוב לציין כי הסכם הביטוח הסוציאלי שנכנס לתוקף בשנת 1975 נחתם בין ממשלת גרמניה לבין ממשלת ישראל. ההסכם קובע כי כל מי שעבד בגטו בתקופת השואה, זכאי להגיש תביעה לביטוח הלאומי הגרמני, על מנת לקבל קצבת זקנה סוציאלית.

ההסכם אישר כי עבודה בגטו אינה שונה מכל עבודה אחרת, בתנאי שהיא נעשתה מרצון ולא מכפייה. כמו כן, חשוב לציין כי ההסכם נוגע אך ורק לעובדי הגטאות ששהו בגטאות שהיו תחת שליטת או השפעת גרמניה הנאצית.

ממשלת גרמניה הרכיבה רשימה, המכילה את כל הגטאות המאושרים על ידה. עם זאת, לאחרונה הרשימה התעדכנה, משמע ניצולי שואה נוספים זכאים לקבל את קצבת הזקנה המגיעה להם. חלק מעובדי הגטאות הגישו בעבר תביעה ונדחו מסיבות שונות, אך מומלץ להגיש את התביעה של פיצויים לנפגעי שואה מגרמניה מחדש, מאחר והיום ישנה נטייה לאשר את התביעות ולהעניק לניצולים שקט נפשי ויכולת להתמודד בצורה טובה יותר עם יוקר המחיה.

כל מה שרציתם לדעת על פנסיה מגרמניה עבור עבודה שלא בכפייה לניצולי שואה

מהם התנאים לקבלת תשלום מגרמניה עבור עבודה שלא בכפייה לניצולי שואה?

על מנת לקבל את קצבת הזקנה הסוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני, ניצול השואה חייב להוכיח כי הוא עבד בשנים הרלוונטיות באחד הגטאות המאושר על ידי ממשלת גרמניה. כמו כן, יש להראות כי מדובר על עבודה מרצון, שהניצול קיבל תמורתה תשלום מסוים, כולל בגדים, תוספת מזון, מכסה וכדומה. לרוב מדובר על עבודה בניקיון, טיפול בקשישים וילדים, עבודה במפעלים, עבודה במטבחים ועוד. 

אנו במשרד עו"ד סיבר ווייצקר נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בתחום של הגשת תביעה לביטוח הלאומי הגרמני, לצורך קבלת פיצוי מגרמניה עבור עבודה שלא בכפייה לניצולי שואה.

אנו נסייע לכם בהגשת התביעה לביטוח הלאומי הגרמני, נגיש עבורכם ערעורים והתנגדויות ונפעל להגדלת גובה הקצבה. למידע נוסף, צרו קשר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *